آرشیو دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

اعلام حکم سارقان مسلح طلا فروشی گچساران

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دیوان عالی کشور برای سارقان مسلح طلافروشی گچساران باب الحوایج حکم محاربه صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام مزارعی افزود: این حکم تا چند روز آینده اجرا می شود.

عصر روز دوشنبه ششم شهریور امسال دو فرد مسلح پس از ورود به یک مغازه طلافروشی در خیابان بلادیان شهر دوگنبدان صاحب مغازه و دو فرزندش را با اسلحه کلاشینکف مورد هدف گلوله قرار دادند.

سارقان مسلح پس از سرقت مقادیری طلا با یک دستگاه خودروی پژو 405 نقره ای از محل متواری شدند. در این حادثه یکی از پسران صاحب طلافروشی کشته شد و صاحب طلافروشی نیز پس از انتقال به بیمارستان جان باخت و پسر دیگر مرد طلافروش زخمی شد.

به گفته سرتیپ انصاری فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد، پس از وقوع این حادثه شناسایی عوامل در دستور کار گرفت و تیمی متشکل از پلیس آگاهی و اطلاعات استان و فرماندهی انتظامی شهرستان برای شناسایی و دستگیری سارقان تشکیل شد.

وی افزود: در یکی از استان های همجوار یکی از عوامل که قصد فروش مقداری طلا را داشت، دستگیر شد.

وی ادامه داد: دو سارق اصلی که قصد داشتند مقداری از طلا ها را برای فروش به یکی از استان های همجوار ببرند نیز 15 آذر ماه سالجاری در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر شدند.

وی گفت: سارقان اصلی که دو برادر بودند به همراه یک قبضه اسلحه کلاشینکف که در سرقت استفاده کرده بودند دستگیر و در اختیار پلیس آگاهی استان قرار گرفتند.فرماندهی انتظامی استان افزود: مقداری از طلا ها که سارقان در زیر خاک پنهان کرده بودند نیز توسط پلیس کشف شد.