آرشیو دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۱۰۷
جامعه
۱۳

وجود بیش از 1000 معتاد متجاهر زن در تهران

ایلنا: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به وجود بیش از هزار معتاد متجاهر زن در تهران گفت: در دو ماه گذشته حدود 150 معتاد متجاهر زن جمع آوری شده. تعداد این افراد کم است، اما مشکلاتشان بیش از مردان معتاد متجاهر است و دغدغه ما هم نسبت به آنها بیشتر.

سرهنگ محمد بخشنده با اشاره به آمار معتادان متجاهر در سطح شهر تهران گفت: حدود 15 تا 20 هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران وجود دارد و با توجه به ظرفیتی که شورای هماهنگی، بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد کرده اند، در دو ماه گذشته بیش از هفت هزار معتاد متجاهر از سطح شهر تهران جمع آوری شده اند و در مراکز بازپروری ماده 15 و 16 در حال بازپروری هستند.

سرهنگ بخشنده با بیان اینکه بیش از هزار معتاد متجاهر زن در تهران وجود دارد، گفت: طی دو ماه گذشته همچنین حدود 150 معتاد متجاهر زن از سطح شهر تهران جمع آوری شده و درحال حاضر در مراکز ماده 15 و 16 با دستور مراجع قضائی حضور دارند. متاسفانه ظرفیت ما در بخش زنان بسیار کم است. هرچند تعداد این افراد کم است، اما مشکلات آنها بیش از مردان معتاد متجاهر است و دغدغه ما در زمینه معتادان زن متجاهر بیشتر است.

وی ادامه داد: امیدواریم ظرفیت بیشتری برای آنها در نظر گرفته شود، چراکه نمی توانیم این افراد را جمع آوری کرده و در پایگاه پلیس و کلانتری نگهداری کنیم. برای بازپروری این افراد باید مراکزی باشد که شرایط لازم برای نگهداری شان را داشته باشد، اما هنوز در سطح شهر تهران این ظرفیت ایجاد نشده است.