آرشیو دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۶
صفحه اول
۱

سقوط جت ترکیه ای در حوالی شهرکرد

هواپیمای جت شخصی که از شارجه عازم استانبول بود در 110 کیلومتری شهرکرد سقوط کرد.

شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در این باره به جام جم گفت: این هواپیما جت از فرودگاه شارجه به سمت استانبول در پرواز بود که در حوالی شهرکرد از رادار خارج شد. وی افزود: هواپیما هشت مسافر و سه خدمه داشت که پس از جستجوی امدادگران و تماس اهالی محل سقوط در ارتفاعات هلن در منطقه حفاظت شده کیار پیدا شد. هواپیما پس از برخورد با کوه دچار حریق شد که امدادگران خود را به آنجا رساندند. به گفته فتحی، محل سقوط پوشیده از برف است اما ارتفاع کم آن و مشاهده آتش در محل، باعث شد خیلی زود محل سانحه مشخص شود. یک مقام آگاه هم در گفتگو با جام جم تاکید کرد: با توجه به نوع سانحه تمام سرنشینان هواپیما کشته شده اند. همچنین به گفته اهالی لاشه هواپیما ساعت ها در آتش می سوخته است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز به جام جم گفت: هواپیما به دلیل آتش سوزی در موتور سقوط کرد و اهالی هواپیما را در حال سقوط مشاهده کرده بودند.

هشت نفر از سرنشینان این جت شخصی دختران جوان بودند که از سفر گردشی دبی به استانبول بر می گشتند. یکی از سرنشینان، دختر یکی از سرمایه داران معروف ترکیه بود که دوستانش را به این گردش دعوت کرده بود.