آرشیو دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۶
صفحه آخر
۲۰
خبرچین/ مروری بر مهم ترین اخبار دیروز

سین هشتم نوروز با طعم استیضاح و سفرهای خارجی

دم عیدی همین طور خبر خوب است که می آید. از این که ارزش برگه های سهام عدالت که در دست 49میلیون ایرانی است، به 5/2میلیون تومان رسیده بگیرید تا این که گفته شده از امروز اسکناس های نو در بانک ها توزیع می شود. با این همه خبر خوب، دیگر احتمالا کسی برای جشن نوروزش مشکلی ندارد. فقط در این میان کمی قیمت ها هم پایین بیاید، دیگر مشکلی برای هفت سین نیست و سین هشتم نوروز را می شود «سود سهام عدالت» خواند.

اما از این ماجرای سود سهام و خبرهای خوش که بگذریم، انگار نوروز برای بعضی ها بهتر است و خوب تر. مثلا نماینده تهران در مجلس گفته روزی نیست که شاهد سفر خارجی نمایندگان مجلس نباشیم... او همچنین گفته وزرا با هواپیمای اختصاصی به سفر می روند. در چنین وضعی که خب حسابی به ملت خوش می گذرد، معلوم است که چرا فوریت طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان کمی تا قسمتی دچار مشکل می شود. البته نه این که اینها ربطی به هم داشته باشند، چون علی مطهری نایب رئیس مجلس هشدار داده که مبادا با این حرف ها مردم به مسئولان بدبین شوند!

گفتیم مسئول، یاد عباس آقای آخوندی وزیر راه افتادیم که در آستانه استیضاح، نگران کارمندانش شده و گفته مبادا استیضاحش شب عیدی روحیه آنها را خراب کند! این که وزیر چطور فکر کرده ممکن است استیضاحش دل این کارمندان احساساتی را بلرزاند، خودش نکته ای است که احتمالا باید برای پاسخ به آن تا روز استیضاح که خیلی هم دیر نیست، صبر کرد.