آرشیو پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۲
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

حاشیه های تیلرسون

«تیلرسون» وزیر امور خارجه امریکا نخستین وزیر در جهان است که از طریق فضای مجازی از سمت خود برکنار شده است.«ترامپ»رئیس جمهوری امریکا در حالی که تیلرسون در سفر آفریقایی خود در کنیا بود، حکم برکناری وی را در توئیتر منتشر کرد. تیلرسون دومین وزیر خارجه در جهان است که در سفر آفریقایی از سمت خود برکنار می شود. پیشتر محمود احمدی نژاد، منوچهر متکی را در سفر آفریقایی از سمت وزیر امور خارجه برکنار کرده بود.

ابراز تاسف از نبود چهارشنبه سوری واقعی

برخی از کاربران فضای مجازی نسبت به اینکه اثری از چهارشنبه سوری واقعی و پریدن از روی آتش در شهرها مشاهده نشد، ابراز تاسف کردند. این کاربران به این نکته اشاره کردند که به جای روشن کردن آتش و پریدن از آن، صدای انفجارها تداعی کننده میدان جنگ شده بود.

سرمایه نظام اعتماد مردم است

یکی از کاربران فضای مجازی به این نکته مهم اشاره کرده که سرمایه نظام اعتماد مردم است. از دیدگاه آنها تناقض در خبر رسانی و اطلاع رسانی کدر و ناشفاف مسئولان آفت این سرمایه است.

خشم اصولگرایان تندرو از شکست استیضاح

برخی کاربران فضای مجازی نوشتند اصولگرایان تندرو که قصد داشتند تا استیضاح را به ابزاری برای اعمال فشار علیه دولت تبدیل کنند، از شکست آن خشمگین شده اند. این کاربران به تعابیر برخی رسانه های این جریان در انتقاد از مجلس مانند «به توپ بستن مجلس از سوی خودش» و «غش در معامله استیضاح» اشاره کردند.

مخالفت با استعفای نجفی

در پی خبرهای متفاوت از استعفای محمد علی نجفی شهردار تهران، برخی کاربران فضای مجازی ضمن مخالفت با آن، نجفی را شهرداری «کارآمد و موفق» ارزیابی کردند.