آرشیو پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۲
اقتصادی
۶

با حضور وزیران اقتصادی دو کشور در تهران انجام شد

امضای 8 سند همکاری ایران و آذربایجان

پس از دو روز برگزاری نشست مشترک میان دو کشور ایران و آذربایجان اسناد همکاری اقتصادی و تجاری با حضور وزیران اقتصادی دو کشور در تهران امضا شد.

به گزارش فارس، مسعود کرباسیان دیروز در دومین روز نشست مشترک کاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با اشاره به توافق صورت گرفته، اظهار داشت: خوشبختانه مذاکرات بخوبی پیش رفته و یادداشت تفاهم در 26صفحه نهایی شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور به زمینه همکاری میان دو کشور اشاره کرد و یادآور شد: مذاکرات نفتی درباره سوآپ نفتی انجام شده و همکاری های نفتی خوبی شکل گرفت.

وی ادامه داد: 8 سند توافق آماده شده که علاوه بر دیگر اسناد، در سفر رئیس جمهوری کشورمان به جمهوری آذربایجان مبادله می شود.

همچنین در این نشست شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد کشور آذربایجان با اشاره به اینکه هر دو رئیس جمهوری خواستار تعمیق روابط هستند، تصریح کرد: همه ملاقات های مدنظر انجام شده و پرثمر بوده است، اعضای کمیسیون مشترک با طرف های ایرانی ملاقات کردند و همه توافق ها به دست آمده است. در جلسه فعلی، مسائل استراتژیک نیز جای خود را پیدا می کند.

وی تاکید کرد: اسناد درنظر گرفته شده هم زمان با سفر رئیس جمهوری ایران به آذربایجان محقق می شود، پروتکلی که امضا شد زحمات زیادی برای آن کشیده شده و در ماه اردیبهشت و خرداد سال97 طی مراسم مشترکی اجرایی خواهد شد.