آرشیو پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۲
اقتصادی
۶

گزیده

کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی ادامه دارد

کاهش قیمت نفت صبح روز چهارشنبه ادامه پیدا کرد، زیرا افزایش تولید نفت شیل در امریکا، تاثیر کاهش تولید نفت را در چین خنثی کرد و کفه ترازو به نفع کاهش قیمت نفت سنگین تر شد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد نفت برنت دریای شمال در بازار لندن به قیمت 64 دلار و 47 سنت در هر بشکه معامله شد که نسبت به دیروز 0.3 درصد کاهش دارد.

افزایش قیمت خرید تضمینی برق از نیروگاه های تجدیدپذیر

سیدمحمد صادق زاده، رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی با بیان اینکه برق تمامی نیروگاه های تجدیدپذیر تضمینی و به مدت 20سال خریداری می شود، گفت: هر ماه که صورت حساب نیروگاه ها پرداخت می شود با توجه به تورم آن ماه، میزان پرداخت نسبت به ماه قبل و زمان انجام قرارداد تعدیل شده و افزایش می یابد. / فارس

توقیف 14 تن لوازم آتش بازی توسط ماموران گمرک

ماموران گمرک 14 تن لوازم آتش بازی غیر قانونی را توقیف کردند.به گزارش گمرک ایران، ماموران گمرک شهید رجایی بندرعباس در اقدامی با رصد اطلاعات محموله ها یک کانتینر لوازم آتش بازی از نوع فشفشه آبشاری را توقیف کردند که بررسی جزئیات این محموله نشان می داد جزئیات و مشخصات کالای اظهاری با کالای محتوی کانتینر تفاوت داشت.این محموله شامل 117 هزار عدد انواع فشفشه آبشاری با ترکیبات نیتروگلیسیرین است که وزن هر فشفشه به حدود 120گرم می رسد.

شاخص قیمت کالاهای وارداتی 2.8 درصد کاهش یافت

شاخص قیمت کالاهای وارداتی سال 1395 نسبت به سال1394 براساس اعلام مرکز آمار 2.8درصد کاهش داشته است.