آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۹
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

فلسطین اشغالی

قدس:رسانه های فلسطینی از هلاکت دو نظامی صهیونیست و زخمی شدن سه نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در جریان عملیات زیر گیری با ماشین در شهر «جنین» خبر دادند. فلسطینی عامل این علیات بعد از زیرگرفتن نظامیان صهیونیست، از محل متواری شده است.اوضاع در کرانه باختری متشنج گزارش می شود. جوانان فلسطینی در اعتراض به تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر انتقال سفارت به قدس، طی فراخوانی موسوم به جمعه خشم، به خیابان ها ریخته و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

آمریکا

آناتولی: هزاران دانشجو و دانش آموز آمریکایی علیه خشونت اسلحه در سراسر این کشور تظاهرات کردند و خواستار اعمال قوانینی برای محدودیت خرید و فروش اسلحه شدند. دانشجویان آمریکایی به مدت 17 دقیقه کلاس های درس را تعطیل کردند. حدود سه هزار تظاهرات در سراسر آمریکا برگزار شده و دانش آموزان و دانشجویان مدارس ابتدایی، کالج ها و دانشگاه ها در این تظاهرات شرکت کرده اند.

افغانستان

صدای آمریکا: مقام های محلی در ولایت کنر (در شرق افغانستان) می گویند سه دانش آموز در حمله پهپاد آمریکا به شهرستان «مانوگی» این ولایت کشته شده اند. حملات هواپیماهای بدون سرنشین یکی از عوامل اصلی تلفات غیرنظامیان افغان محسوب می شود. پس از اعلام استراتژی ترامپ در افغانستان، حملات هوایی آمریکا در این کشور به شدت افزایش یافته است.

زیمبابوه

خبرگزاری فرانسه: رابرت موگابه، رئیس جمهور سابق زیمبابوه در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود از زمان برکناری از ریاست جمهوری گفته: برکناری او یک «کودتا» بوده است. اشاره موگابه به تحولات مربوط به اقدام ارتش علیه دولتش در ماه نوامبر(آبان) است که در آخر منجر به این شد که امرسون منانگاگوا معاون اول سابقش بعد از استعفای موگابه قدرت را عهده دار شود. رابرت موگابه از سال 1987تا 2017، رئیس جمهور زیمبابوه بود.

مغرب

رای الیوم: به گفته وزیر کشور مغرب این وزارتخانه از اختیارات خود برای ممانعت از برگزاری تظاهرات های غیرقانونی در شهر استفاده خواهد کرد و با قاطعیت با قانون شکنان و متخلفان برخورد خواهد کرد. شهر جراده در شرق مغرب مدتی است در پی کشته شدن دو جوان در یکی از معادن غیر اصولی زغال سنگ شاهد برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز است. هفته گذشته نیز هزاران نفر از ساکنان شهر جراده به سمت شهر العیون راهپیمایی کرده و خواستار آزادی زندانیان شدند.