آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۱۱۱
جهان
۷

رویداد

مقدمات دیدار اون و ترامپ در سوئد

وزیر امور خارجه کره شمالی در سفر از پیش اعلام نشده ای روز گذشته وارد سوئد شد. بنا بر اعلام منابع دولتی در کره شمالی، ری یونگ هو با هدف گفت وگو درباره مسائل دوجانبه و علاقه مندی های مشترک به استکهلم سفر کرده است. سوئد به طور سنتی بین کره شمالی و ایالات متحده میانجیگری کرده است و گمان می رود این سفر برای فراهم کردن مقدمات دیدار کیم جونگ اون و دونالد ترامپ صورت گرفته باشد. دونالد ترامپ هفته پیش اعلام کرد که دعوت کیم جونگ اون را برای گفت وگو پذیرفته است.

مذاکرات نظامی عربستان و آمریکا در ریاض

مقامات نظامی عربستان و آمریکا در ریاض با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری «واس» عربستان، خالدبن عبدالعزیز بن عیاف، وزیر گارد ملی عربستان با فرمانده کل ارتش آمریکا و هیئت همراه او در ریاض دیدار کرد. در این دیدار دو طرف موضوعات مهم و مشترک میان دو کشور را بررسی کردند.

10 هزار آواره در حملات ترکیه به عفرین

سخنگوی یگان های مدافع خلق کرد سوریه اعلام کرد که حمله ترکیه به شهر عفرین منجر به آوارگی 10 هزار نفر در دو روز شده است. به گزارش روسیا الیوم، سخنگوی یگان های مدافع خلق کرد سوریه اعلام کرد که 10 هزار نفر در عملیات ترکیه در عفرین تنها در دو روز آواره شده اند.

آغاز انتخابات ریاست جمهوری مصر در خارج

با بازشدن در حوزه های رای گیری در نیوزیلند، استرالیا، چین و کره جنوبی به روی رای دهندگان مصری، انتخابات ریاست جمهوری این کشور در خارج از صبح دیروز به طور رسمی آغاز شد. به گزارش اسکای نیوز، شهروندان مصری خارج از کشور از دیروز و به مدت سه روز به پای صندوق های رای می روند تا رئیس جمهور آتی خود را که گمان می رود این دوره نیز عبدالفتاح سیسی باشد، انتخاب کنند.