آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۷۰
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

بدون تاریخ، بدون امضا

ما امضا نکرده ایم

فرقی نداشت پای انتخابات ریاست جمهوری در میان باشد یا مجلس و شوراها، بالاخره همیشه فهرست بلندبالایی از هنرمندانی که از شخص یا جریان خاصی حمایت می کردند، منتشر می شد و از چند روز بعد هم تکذیبیه ها یکی یکی می آمدند که فلانی می گوید من از کسی حمایت نکرده ام و....

این سنت ناپسند که بیشتر در فضای سیاسی مشاهده می شد، حالا پایش به عرصه فرهنگ و هنر هم باز شده است. هر چند شنیده ها از قطعی شدن انتخاب علی ترابی به عنوان مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر می دهد، اما کشمکش های به ظاهردوستانه ای از هفته پیش شکل گرفته بود. برخی هنرمندان نامه های بلندبالا منتشر کردند که فرزاد طالبی، مدیر کنونی این دفتر بماند و برخی دیگر هم از علی ترابی حمایت کردند.

حالا با گذشت چند روز باز هم تکذیبیه هایی که حرفشان را زدیم، پیدایشان شده است و سالار عقیلی،خواننده موسیقیایرانی و محمد اصفهانی، خواننده موسیقی پاپحمایت خود را از هر گزینه ای تکذیب کرده اند.

سالار عقیلی در این باره گفت: در این بازه زمانی عبارت (امضاکنندگان نامه) پرسش قدیمی و البته همخوان با اوضاع پیش آمده را در ذهنم به حرکت انداخته: چطور نامه ای را بدون اطلاع از نگارشش می توان امضا کرد؟! در پایان ضمن تبریک پیشاپیش سال نو، امضا و حتی اطلاع از نامه فوق را رد می کنم، حق پیگیری های قضایی را برای روشن شدن

علت این اقدام که از مسیر راستی و صداقت فرسنگ هادور افتاده، محفوظ می دانم و تصمیم دارمبزودی مساله را در محاکم ذی صلاح پیگیری کنم.

اصفهانی هم درباره این حواشی گفت: درج نام خود را در هر نوشتاری که موید عدم تائید یا ترویج گزینشی است تکذیب نموده و باتاسف از این بداخلاقی و بی مبالاتی اظهار می کنم روحم از این ماجرا و طومارهای مرتبط با آن بی اطلاع بوده است.