آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۷۰
سینما
۱۱

میزبانی موزه سینما از فیلم های ایتالیایی

برنامه شب های سینمای ایتالیا با حضور سفیر و مسئولان ایتالیایی در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موزه سینما، ابتدای این مراسم که شامگاه 24 اسفندماه برگزار شد، مائورو کنچاتوری، سفیر ایتالیا در ایران گفت: همان طور که اعلام شده قرار است سه فیلم ایتالیایی را در موزه سینما نمایش دهیم؛ فیلم هایی که وقتی در ایتالیا به نمایش درآمدند با اقبال منتقدان و مخاطبان روبه رو شدند.

سفیر ایتالیا افزود: اولین فیلم، «نابغه جوان» درباره زندگی یکی از شعرای ایتالیایی به نام جاکومو لئوپاردی است که جوایز زیادی کسب کرده است. فیلم دوم «شالا» است که اگر می خواهید از دیدن آن کاملا لذت ببرید باید تا اندازه ای با گویش رومی آشنا باشید و فیلم سوم «خانواده مالاولیا»، اقتباسی سینمایی از یک رمان ایتالیایی است که در قرن 19 میلادی نوشته شده است.

وی ادامه داد: از این که این رویداد را در موزه سینما که محلی کاملا فرهنگی است برگزار می کنیم، بسیارخوشحالیم. این برنامه بخشی از برنامه های فرهنگی ایتالیا به نام «ایتالیا فرهنگ ها مدیترنه» است که در کشورهای حوزه مدیترانه برگزار می شود.

کنچاتوری همچنین گفت: از آنجا که حوزه مدیترانه بدون جاده ابریشم معنا ندارد به همین دلیل از وزارت خارجه و همکاری های بین المللی ایتالیا درخواست کردیم ایران هم جزئی از این برنامه بزرگ باشد.

سفیر ایتالیا همچنین یادآور شد: در هفته ها و ماه های آینده فعالیت های فرهنگی دیگری در ایران برگزار خواهیم کرد. ما خواستار تبادلات فرهنگی بیشتری با ایران و بخصوص موزه سینما هستیم.

مائورو کنچاتوری، مائوریتزیو آنتونینی رایزن سفارت ایتالیا، مقامات آلمان، لهستان، سفیر بلغارستان، سفیر مکزیک، سفیر اروگوئه، مسئولان سفارت ایتالیا و علیرضا قاسم خان مدیرعامل موزه سینما در این مراسم حضور داشتند.