آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۷۰
جهان
۶

چهره ها و نظرها

درخواست نصر ا... برای مشارکت گسترده در انتخابات

سید حسن نصرا...، دبیرکل حزب ا... لبنان در دیدار داخلی با نمایندگان منطقه بعلبک- الهرمل از کسانی که به فهرست «امید و وفاداری» در حوزه بعلبک- الهرمل حمله می برند، بشدت انتقاد کرد و آنها را «هم پیمانان داعش و النصره» خواند.

به گزارش ایسنا و به نقل از النشره، وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش خواهان مشارکت گسترده در انتخابات شد و گفت: درصورتی که دیدیم اینجا و آنجا از انتخابات در بعلبک و الهرمل استقبال می کنند من خود شخصا به روستاها و شهرها و محله هایشان می روم تا این فهرست در انتخابات موفق شود حتی اگر جانم به خطر بیفتد.

موگابه: استعفای من کودتا بود

رابرت موگابه، رئیس جمهور دیکتاتور سابق زیمبابوه در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود از زمان برکناری گفت: این برکناری او یک «کودتا» بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، موگابه 94 ساله در مصاحبه با شبکه تلویزیونی SABC آفریقای جنوبی گفت: من می گویم این اتفاق یک کودتا بود، هر چند بعضی افراد نمی خواهند آن را کودتا بخوانند.او در این مصاحبه که در محل دفترش در شهر حراره انجام شد، گفت: ما باید جلوی این فضاحتی را که بر ما تحمیل شد، می گرفتیم چون شایسته آن نبودیم و زیمبابوه شایسته چنین اتفاقی نبود.

اشاره موگابه به تحولات مربوط به اقدام ارتش علیه دولتش در ماه نوامبر است که در آخر منجر به این شد امرسون منانگاگوا، معاون اول سابقش بعد از استعفای موگابه قدرت را عهده دار شود.موگابه همچنین در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی بریتانیایی به نام شبکه I TV گفت: هیچ میلی به بازگشت دوباره بر سر قدرت ندارد.

هشدار مرجعیت دینی عراق

یک مرجع دینی عراق با بیان این که منطقه امروز به بشکه باروت تبدیل شده است، اعلام کرد، بغداد و اربیل باید دیدارهای سازنده بیشتری با یکدیگر داشته باشند. به گزارش العالم، محمد تقی المدرسی، مرجع دینی عراق دیروز طی سخنانی درباره «هرگونه فتنه ناگهانی» هشدار داد و گفت: منطقه امروز به بشکه باروت تبدیل شده است و هرگونه فتنه انگیزی ممکن است منجر به فاجعه ای شود که رهایی از آن بسیار دشوار باشد. او ضمن ابراز تاسف درباره رویدادهای منطقه عفرین سوریه اعلام کرد «تنها راه برای جلوگیری از ظلم علیه ملت های منطقه، گفت وگوی سازنده برای تحقق عدالت در سایه ارزش های دینی و منافع ملی است.»