آرشیو یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۴
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

پاداش نجومی

برخی کاربران فضای مجازی با اشاره به جنجال حقوق های نجومی از سوی اصولگرایان، اعطای پاداش 20 میلیون تومانی و 120 میلیون تومان وام به مدیران یکی از بنیادها را برجسته سازی کردند. این کاربران خواستار توضیح مدیران این مجموعه درباره پاداش ها و وام های نجومی شده اند.

هشدار برای بروز اختلاف در شورای شهر

برخی فعالان سیاسی در فضای مجازی با اشاره به احتمال حذف «محمد علی نجفی» شهردار تهران در پی استعفای او، به اعضای شورای شهر هشدار داده اند که ممکن است برای انتخاب جایگزین با اختلاف مواجه شوند. این کاربران تجربه تلخ شورای شهر اول تهران را یادآور شده اند.

انتشاراطلاعات سری بدون مجازات

در پی افشای متن مکاتبه رئیس جمهوری و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، برخی فعالان سیاسی در فضای مجازی نسبت به عدم برخورد با افشای چنین اطلاعات سری انتقاد کرده اند. برخی کاربران انتشار چنین اطلاعات محرمانه ای را «دادن سیگنال» به بیگانگان و باعث «ایجاد اختلاف در حاکمیت» دانسته اند. این کاربران به عنوان تشابه تاریخی، تعطیلی روزنامه «سلام» و محکومیت مدیر مسئول برای انتشار نامه «محرمانه» سعید امامی درباره قانون مطبوعات را یادآور شده اند.

دلیل اصلی استعفای نجفی بیان شود

فعالان سیاسی اصلاح طلب در فضای مجازی نسبت به استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهرا ن ابراز تاسف کرده اند. این کاربران با اشاره به ویژگی های «توانمندی» و «فساد ستیزی» نجفی خواستار بیان دلیل اصلی استعفای نجفی شده اند.

فیلتر شدن بی تاثیر

برخی کاربران فضای مجازی در پی انتشار اخباری درباره احتمال فیلتر شدن تلگرام در آینده نزدیک، آن را تاثیر گذار ندانستند. این کاربران موفق نبودن ممنوعیت ماهواره، ویدئو و شبکه های اجتماعی را یادآور شده اند.

شفاف سازی تیم اعزامی از سیرالئون

کاربران فضای مجازی خواستار شفاف سازی درباره تیم فوتبال اعزامی از سیرالئون به ایران شدند. در حالی که فدراسیون فوتبال آن را تیم ملی سیرالئون معرفی کرده است، برخی کاربران با استناداتی مدعی شدند که تیم اعزامی یک تیم محلی است.