آرشیو یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۴
فن آوری
۸
امنیت آنلاین

سال 2017 با 500 حمله بدافزاری در دقیقه

شرکت امنیتی مک آفی (McAfee) که در زمینه امنیت سایبری رایانه و ساخت آنتی ویروس های رایانه ای فعالیت می کند، اعلام کرده در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی تقریبا در هر دقیقه 500 حمله بدافزاری کشف و ثبت شده است که قصد داشتند به سیستم های رایانه ای کاربران نفوذ یابند. به گزارش ایسنا، طبق این آمار، بیشتر بدافزارهای یافت شده در زمینه استخراج ارزهای دیجیتالی، بهداشت و سلامت بوده است.

بدافزارها، باج افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال 2016 کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده اند و موجب لورفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است. سالانه شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارت ها و آسیب های جبران ناپذیری می شوند که از جمله مهم ترین آنها می توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در امریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها، شرکت حسابرسی دیلویت (Deloitte) در امریکا اشاره کرد.

بنابراین می توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی توان مدعی شد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.