آرشیو یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۴
فن آوری
۸
خبر

کسادی بازار رایانه در شب عید

مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه صنف رایانه با بیان اینکه بازار رایانه در شب عید کاملا کساد است، گفت: فروشندگان این کالا، مغازه های خود را تعطیل کرده و به فروش موادغذایی روی آورده اند، چرا که در یک روز فروشندگان حتی یک عدد فاکتور هم صادر نمی کنند و بسیاری از مغازه ها نیز به سمت تعطیلی پیش رفته اند.

میرمهدی با بیان اینکه وضعیت بازار رایانه و تجهیزات رایانه ای در آستانه عید نوروز از سال های قبل نیز از نظر فروش و حضور مشتری در بازار بدتر شده است، افزود: هزینه خانوار افزایش یافته است و خرید کالاهای آی تی در اولویت خانواده ها قرار ندارد. از سوی دیگر با وجود آنکه تکنولوژی های جدیدی وارد بازار رایانه می شود اما در شب عید امسال تقاضای زیادی از سوی مردم برای خرید این کالا دیده نمی شود. میرمهدی گفت: هم اکنون 5 هزار واحد صنفی در حوزه کالاهای فناوری اطلاعات بالغ بر 50 هزار نفر اشتغال در تهران ایجاد کرده اند که با وجود مشکلات فعلی، در این بازار ممکن است بیکار شوند.

رئیس اتحادیه صنف رایانه افزود: به دلیل افزایش قیمت دلار، با وجود کاهش خرید و فروش در این بازار، قیمت ها تغییری نکرده است، اما به دلیل نبود تقاضا، شاهد افزایش قیمت هم نبوده ایم و فروشندگان حاضرند زیر قیمت نیز کالای خود را بفروشند؛ با وجود این همچنان این بازار کساد و بی رونق است.