آرشیو یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۴
ایران زمین
۱۹

افزایش 50 درصدی بیمه بیکاری در لرستان

گروه ایران زمین – بحران برخی صنایع در استان لرستان موجب شده پرداخت بیمه بیکاری در این استان نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یابد.

«شهناز حمزه لویی»، مدیر کل تامین اجتماعی لرستان در گفت و گو با «ایران» تصریح کرد: متاسفانه در سال جاری بسیاری از واحدهای صنعتی استان مانند شرکت صدر فولاد و سامان کاشی دچار بحران شدند و زمینه بیکاری کارگرانشان فراهم شد که به منظور حمایت از این کارگران و کارگران دیگر کارخانجات و کارگاه ها این قشر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

به گفته وی در حالی که در سال 95 در مجموع 2 هزار و 800 نفر از کارگران استان لرستان تحت پوشش بیمه بیکاری تامین اجتماعی قرار داشتند این میزان در سال جاری به 3 هزار و 200 نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی لرستان در سال جاری به منظور حمایت از بیمه شدن کارگران و کمک به رفع مشکل کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی استان شرایطی را فراهم کرده بود تا کارفرمایان بتوانند حق بیمه کارگران را با شرایط خاصی پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل افزایش طلب تامین اجتماعی امکان ادامه این سیاست به شیوه کنونی وجود ندارد.

حمزه لویی میزان طلب تامین اجتماعی لرستان بابت حق بیمه کارگران را معادل 420 میلیارد تومان اعلام کرد.

گفتنی است، با توجه به ظرفیت های بالای صنعتی و کشاورزی لرستان، می توان با مدیریت از این ظرفیت ها در توسعه اقتصادی و کاهش بیکاری این منطقه زرخیز بهره برد. با برنامه ریزی های کوتاه، میان و دراز مدت این منطقه را از گرداب بیکاری که باعث مهاجرت قشرهای مختلف مردم این استان به ویژه جوانان به دیگر نقاط کشور می شود، جلوگیری به عمل