آرشیو یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۴
ایران زمین
۱۹

تشدید نظارت های بهداشتی دام در سیستان و بلوچستان

گروه ایران زمین – نظارت های بهداشتی روی ورود و خروج دام و بحث قرنطینه دامی در ایام نوروز در سیستان و بلوچستان تشدید می شود.

«مهدی حسینی» مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با «ایران» تاکید کرد: از آنجا که بحث ورود و خروج دام و امکان ورود بیماری های دامی از طریق مرزهای کشورهای افغانستان و پاکستان برای استان وجود دارد، بحث قرنطینه دامی در استان بشدت کنترل می شود.در این راستا در ایام نوروز نظارت دامپزشکی بر قرنطینه دامی و مراکز کشتارگاهی و بسته بندی گوشت در استان سیستان و بلوچستان مضاعف می شود.

وی با اشاره به اینکه مخاطره دامپزشکی، ورود دام زنده و احتمال انتقال آلودگی از این طریق است تاکید کرد: به همین دلیل به هیچ وجه اجازه خروج دام های وارداتی را به صورت زنده نمی دهیم و همه این دام ها باید در استان ذبح و به صورت فرآورده گوشتی به سایر استان ها بروند.

حسینی گفت: در استان سیستان و بلوچستان 5 ورودی برای دام زنده داریم که مجهز به امکانات قرنطینه ای و پیش قرنطینه هستند. در مرکز پیش قرنطینه دامی همه دام های ورودی به استان سیستان و بلوچستان هویت دار و ضمن سمپاشی علیه انگل های خارجی معاینه بالینی می شوند.

در استان سیستان و بلوچستان بالغ بر 180 راس دام سنگین، یک میلیون و 200 هزار راس دام سبک و 70 هزار نفر شتر وجود دارد.