آرشیو یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۷۱
حوادث
۱۹

مهر تائید بر جنون مرد همسرکش

هیات سه نفره کارشناسان پزشکی قانونی پس از معاینه مرد همسرکش اعلام کردند متهم بیمارروانی و بالقوه خطرناک است و در زمان جنایت جنون داشته است. بنابراین قرارشد وی همچنان در مرکز روانی بماند.

به گزارش جام جم، سعید ظهر 27 اردیبهشت امسال طی درگیری با همسر میانسالش، او را با طناب در خانه شان در محله مسعودیه به قتل رساند. او با دستور بازپرس محسن مدیرروستا، رئیس شعبه ششم دادسرای جنایی پایتخت بازداشت شد. این در حالی بود که عامل جنایت در تحقیقات گفت: ده سال است معتاد به شیشه ام، احساس می کردم همسرم در شکم من ردیاب کار گذاشته که همین باعث می شود هر کاری را که انجام می دهم، بفهمد. او مرا زیر نظر گرفته بود. چون نتوانستم دستگاه را خارج کنم، همسرم را کشتم تا دستگاه از کار بیفتد و حالم بهتر شود. او برای مشخص شدن سلامت روانی اش به پزشکی قانونی منتقل شد که کارشناسان نظر دادند او دچار ناراحتی روحی است و باید مدتی در بیمارستان روانپزشکی رازی بستری شود.

در جریان تحقیقات قضایی بود که دو دختر13 و 18 ساله اش به دادسرا آمدند و پدرشان را بخشیدند. اما دیگر ولی دم که پدر زن متهم بود حاضر به بخشیدن داماد خانواده نشد و خواستار قصاص او بود. همچنین این مرد به نظریه کارشناسان پزشکی قانونی که روانی بودن دامادجنایتکار را اعلام کرده بودند، اعتراض کرد به همین خاطر متهم به پزشکی قانونی منتقل شد و این بار هیات سه نفره کارشناسان پزشکی قانونی سلامت روانی او را مورد بررسی قراردادند و دیروز اعلام کردند دامادجنایتکار در زمان جنایت جنون داشته و بیمار روانی است. بیماری او بالقوه خطرناک است و وی باید تا بهبود حالش در مرکز روانی بستری شود که با دستور بازپرس پرونده قرار شد این متهم به قتل همچنان در بیمارستان رازی بماند.