آرشیو یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۷۱
جامعه
۱۷

احیای ارومیه در گرو 4 میلیارد دلار اعتبار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: احیای دریاچه ارومیه دست کم به چهار میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد.

به گزارش جام جم، دیروز نشست خبری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد. عیسی کلانتری در پاسخ به جام جم درباره این که پس از شروع فعالیتش در سازمان حفاظت محیط زیست به نظر می رسد ستاد احیای دریاچه ارومیه در حاشیه قرار گرفته است، گفت: دریاچه ارومیه متعلق به محیط زیست و به همین دلیل از اول هم جایش در سازمان محیط زیست بود. وی ادامه داد: آخرین مصوبه نیز این بود که ستاد احیا برای دریافت فاینانس خارجی وارد مذاکره با خارجی ها شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به پرسش دیگر جام جم درباره آخرین وضعیت بازداشت شدگان محیط زیستی تصریح کرد: ما نیز درباره افراد بازداشت شده اطلاعات دقیقی نداریم. آقای رئیس جمهور گروه چهارنفره ای را برای پیگیری گذاشته اند که در حال مذاکره هستند و ما هم به اندازه شما اطلاعات داریم و باید ببینیم چه می شود.

کلانتری ادامه داد: امیدواریم این افراد هر چه سریع تر تعیین تکلیف شوند و اگر واقعا مقصری بینشان هست هر چه سریع تر مشخص شود و بقیه آزاد شوند. وی تاکید کرد: البته پروژه یوز به این دلیل متوقف نشده است، هرچند منابع مالی بین المللی آن پروژه از یک سال قبل متوقف نشده بود. اکنون برنامه محدوده 30 هزار هکتاری را برای یوز در نظر گرفته ایم و البته کارشناسان 85 هزار هکتار را لازم می دانند. با سازمان برنامه برای حدود 45 هزار هکتار مذاکره کرده ایم و سازمان برنامه هم موافقت اولیه کرده و حدود 40 تا 50 میلیارد تومان هزینه آن خواهد بود.