آرشیو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۵
فرهنگ و هنر
۲۲

مجازستان

تکذیب هدیه

برخی کاربران فضای مجازی اعطای هدیه مالی به یکی از دختران خیابان انقلاب را به دو نفر از محصوران منتسب کردند. دختران محصوران در فضای مجازی اعلام کردند که والدین آنها در سال های حصر به دلیل قطع ارتباط با بیرون به هیچ فردی هدیه نداده اند.

تجهیزات نظامی برای چه بود؟

یکی از کاربران فضای مجازی با اشاره به اعتراض احمدی نژاد نسبت به حکم محکومیت حمید بقایی، سوال کرده که چرا نسبت به بخشی از حکم که درباره نگهداری تجهیزات نظامی شهری بوده، سکوت شده است؟ این کاربر به بخشی از حکم محکومیت بقایی که مربوط به نگهداری گاز اشک آور، 19 شوکر برقی و نارنجک دود زا بود، اشاره کرد و خواستار توضیح در این زمینه شد. همچنین کاربرانی در فضای مجازی از مخاطبان خواستند تا برای آشنایی با کارنامه معجزه هزاره سوم، اعداد و ارقام تخلفات مالی در حکم بقایی را پیگیری کنند.

رکورد کابینه احمدی نژاد

برخی کاربران فضای مجازی با اشاره به محکومیت محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری و بقایی معاون رئیس جمهوری در دولت احمدی نژاد و بازداشت رحیم مشایی رئیس دفتر وی و چند پرونده قضایی دیگر برای یاران احمدی نژاد؛ کابینه وی را رکورد دار در تعداد افراد بازداشت شده در میان دولت های پس از انقلاب معرفی کردند.

نمی توان مانع دسترسی به اخبار شد

برخی کاربران فضای مجازی با اشاره به احتمال فیلتر تلگرام نوشته اند که «تا صدا و سیما فیلتر باشد، تلگرام در جامعه زنده خواهد بود.» برخی کاربران نیزبا اشاره به شایعات در این زمینه نوشتند که در قرن بیست و یکم نمی توان مانع دسترسی شهروندان به اخبار و اطلاعات شد.

انتقاد از منتقدان روحانی

برخی کاربران فضای مجازی نسبت به شیوه نقد سخنان روحانی واکنش نشان داده و انتقاد کرده اند. به نوشته این کاربران، در حالی که سخن رئیس جمهوری بدرستی فهم نشده و منظور وی مشخص نشده، مخالفان اقدام به نقد می کنند.