آرشیو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۵
جهان
۲۰

دو خط خبر

مقامات سعودی دیروز یکشنبه دارایی های «معن الصانع»، میلیاردر عربستانی را که ثروتش 10 میلیارد دلار تخمین زده می شود و در اکتبر 2017 (مهر/آبان96) به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور بازداشت شده بود، به حراج گذاشتند. این نخستین مرحله از حراج املاک و دارایی های الصانع بود که به مدت 5 روز در منطقه الشرقیه، برای فروش بیش از 900 کامیون، اتوبوس، خودرو و تجهیزات سنگین برگزار می شود.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، بیماری دیفتری بسرعت در اقصی نقاط یمن در حال شیوع است و بیش از 1300 نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده اند. کودکان و جوانان حدود 80 درصد از افراد مبتلا به این بیماری را تشکیل می دهند.

تظاهرات هزاران نفری کردها علیه دولت ترکیه در شهر «هانوفر» آلمان به زد و خورد با پلیس انجامید و در جریان آن سه نفر دستگیر شدند. بنا بر گزارش رسانه های آلمانی، در این تظاهرات اعتراضی، گروهی اقدام به پرتاب بطری های پلاستیکی به سمت پلیس کرده و نیروهای پلیس را با چوب های پرچم تهدید کردند.

ائتلافی از گروه های مخالف دولت ونزوئلا تجمع هایی را در سراسر این کشور در اعتراض به انتخابات ریاست جمهوری20 مه (30 اردیبهشت) برگزار کرده و خواستار برگزاری انتخاباتی آزاد و شفاف در آینده شدند.

مدیر برنامه خنثی سازی مین در سازمان ملل از خنثی کردن 27 هزار مین در شهر موصل عراق خبر داد. در همین حال، اداره اطلاعات نظامی عراق از بازداشت «رئیس پلیس» داعش در استان نینوا خبر داد که طی عملیاتی ویژه در شمال موصل به دام افتاده است.

هزاران معترض در شهرهای سراسر اروپا در اعتراض به نژادپرستی و تبعیض دینی و حمایت از حقوق پناهجویان و مهاجران به خیابان ها آمدند. معترضان ضد نژادپرستی از لندن گرفته تا آتن نسبت به ظهور جنبش های راست افراطی در سراسر اروپا ابراز نگرانی کردند.