آرشیو چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۴۷
اقتصادی
۶

گزیده

شاخص بورس 147 واحد رشد کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش 147 واحدی به 97 هزار و 86 واحد رسید. به گزارش مهر، بر این اساس، شاخص به 97 هزار و 86 واحد رسیده است. بر اساس اعلام بورس تهران، ارزش روز بازار بورس تهران دیروز به بیش از 386 هزار میلیارد تومان رسیده است و بیش از 384 میلیون سهام و اوراق بهادار در قالب 41 هزار نوبت معامله شده است. همچنین ارزش سهام معامله شده به 73 میلیارد تومان رسید.

انتصابات جدید در بانک مرکزی

با حکم ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، حمید قنبری به سمت مدیر اداره تامین اعتبارات ارزی بانک مرکزی منصوب شد. به گزارش بانک مرکزی، وی پیش از این معاون اداره تامین اعتبارات بانک مرکزی بود. رئیس کل بانک مرکزی، همچنین طی حکمی حسین یعقوبی میاب را به سمت معاون بین الملل این بانک منصوب کرد. به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی همچنین افسانه لک تبریزی مدیر کل بین الملل بانک مرکزی شد.

اعضای آ.سه.آن زودتر از اتحادیه اروپا به توافق رسیدند

نخست وزیران سه کشور ویتنام، کامبوج و لائوس توافق کردند تا پایان سال 2030 اقتصادهای خود را به یکدیگر متصل کنند. به گزارش ایسنا به نقل از شین هوا، نگویان ژویان فوک- نخست وزیر ویتنام- در پایان دهمین اجلاس سه جانبه این کشور ها به خبرنگاران گفت: طبق برنامه اقدام عملی مورد توافق، این سه کشور نهادها و سیاست های مالی خود را با یکدیگر تطبیق می دهند، زیرساخت های خود بویژه در بخش برق و حمل و نقل را به یکدیگر متصل می کنند و همکاری های فرهنگی، آموزشی و درمانی خود را با سرعت بسیار بیشتری افزایش می دهند.