آرشیو چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۷۴
حوادث
۱۹

مرگ بیمار به خاطر تزریق مرفین

کارشناسان پزشکی قانونی قصور تیم درمانی بیمارستان در تزریق مرفین به بیماری و مرگ او را تائید کردند.

به گزارش جام جم، چندی پیش یکی از ماموران کلانتری 112 ابوسعید با بازپرس دشتبان، کشیک قتل دادسرای جنایی تهران تماس گرفت و از مرگ مشکوک مردی خبر داد. با دستور قضایی جسد او به پزشکی قانونی منتقل شد. این در حالی بود که ماموران به بازپرس جنایی اعلام کرده بودند علت مرگ این مرد براثر مسمومیت با موادمخدر بوده است.

یکی از فرزندان وی به بازپرس پرونده گفت: پدرمان مدتی بود از کمردرد رنج می برد. او به پیشنهاد پزشکی ترامادول مصرف کرد تا دردش کمتر شود تا روز بعد بتواند کمرش را جراحی کند. او برای کاهش درد کمر قبل از عمل هفت عدد قرص خورد اما یکباره حالش بد شده و پدرمان را از طریق اورژانس به بیمارستان منتقل کردیم. بعد از چند ساعت تلاش پزشکان، او نجات یافت و گفت حالش به خاطر خوردن همان قرص ها بد شده است. 14ساعت بعد از طریق مسئولان بیمارستان با خبر شدیم پدرمان فوت شده است. در گفت وگو با یکی از پرستاران متوجه شدیم به دلیل کمردرد دوباره پدرم، به وی آمپول مرفین تزریق کرده اند تا بتواند پیش از عمل جراحی کمی بهتر شود. این کار کادر پزشکی باعث شده بود پدرم دوباره در خواب سکته کند و جانش را از دست بدهد.

این در حالی بود که پزشکی قانونی هم نظر داد در مرگ این مرد قصور پزشکی رخ داده و آنها نباید آمپول مرفین را تزریق می کردند. به همین خاطر دیروز سه شنبه این پرونده با توجه به نبود صلاحیت رسیدگی در دادسرای جنایی تهران از این دادسرا به دادسرای جرایم پزشکی ارسال شد تا تحقیقات قضایی در آنجا ادامه یابد.