آرشیو پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۳۱۱۶
هنر
۱۰

بنیسیو دل تورو رئیس بخش «نوعی نگاه» کن 2018 شد

گروه هنر: بازیگر سرشناس هالیوود به عنوان رئیس هیئت داوران بخش «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن 2018 انتخاب شد.

به گزارش سایت جشنواره کن، امسال فردی به عنوان رئیس بخش «نوعی نگاه» کن انتخاب شده که نه تنها عاشق فیلم است، بلکه خودش به عنوان بازیگری درخشان شناخته می شود. هشت سال پیش او در کنار تیم برتون و دیگر اعضای گروه داوری، فیلم «تنها کسی که می تواند زندگی های گذشته اش را فرابخواند»، ساخته آپیاتپونگ وراستاکول، کارگردان تایلندی، را به عنوان برنده «نخل طلا» انتخاب کرد. بنیسیو دل تورو متولد پورتوریکو است، اما در پنسیلوانیا بزرگ شده و به عنوان هنرمندی بی مرز شناخته می شود. او از تحسین کنندگان ژان ویگو و چارلی چاپلین است و در 20 سالگی با کشف فیلم «400 ضربه» و آشنایی آثار مهم فلینی، آیزنشتاین، برگمان، کوروساوا و... به سینما عشق ورزید.

او با قدی بالای 180 سانتی متر می خواست بازیکن بسکتبال شود، اما به جایش بازیگر سینما شد.

این بازیگر در سال 2008 برای بازی در فیلم «چه» در نقش چه گوارا موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن شد و در فیلم دوقسمتی «استیون سودربرگ» در نقش این چهره شناخته شده جهانی بازی کرد. دل تورو و جشنواره کن سابقه طولانی با هم دارند و او بارها با فیلم هایش در این جشنواره روی پرده نقره ای رفت. «سیکارو» در سال 2015 جدیدترین فیلم او بود که در بخش رقابتی برای دریافت نخل طلا رقابت کرد. دل تورو یک تجربه کارگردانی در کارنامه هنری اش دارد با عنوان «ال یوما» و همین طور یکی از بخش های فیلم «هفت روز در هاوانا» که کاری گروهی بود و در سال 2012 در بخش «نوعی نگاه» به نمایش درآمد.

سال 2017 اوما تورمن، ریاست این بخش جشنواره فیلم کن را برعهده داشت. جشنواره فیلم کن 2018 از سه شنبه، هشتم می تا شنبه، 19 می برگزار می شود.