آرشیو شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۰۵۸
سیاست
۳
گزارش روز

احمدی نژادی ها: از بست نشینی تا نامه سرگشاده به رهبری

احمدی نژادی ها همچنان بر سنت «بست نشینی» وفادارند. در حالی که نزدیک به 23 روز از اعتصاب غذای حمید بقایی می گذشت روز پنجشنبه، 16 فروردین دولت بهار، ارگان رسانه ای آنها با انتشار فراخوانی برخی هواداران را با محمود احمدی نژاد همراه کرد تا برای حضور در مراسمی که «بست نشینی و قرائت دعا برای آزادی همه زندانیان بی گناه و مظلوم» نام نهادند راهی امامزاده صالح شوند. در این مراسم محمود احمدی نژاد در جمع هوادارانش سخنرانی و علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه ای او در دولت نهم و دهم هم او را همراهی کرد.

هواداران آنها در امامزاده صالح در میان سخنرانی رییس جمهوری محبوب شان شعارهایی همچون «اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تموم ماجرا» سر دادند که در جریان اعتراضات دی ماه 96 هم شنیده شده بود. همچنین «مرگ بر انگلیس»، «نه سازش نه تسلیم نبرد تا پیروزی» هم از دیگر شعارهای تجمع کنندگان روز پنجشنبه در امامزاده صالح بود.

همزمان با بست نشینی احمدی نژادی ها در امامزاده صالح تهران نامه انتقادی جمعی از فعالان دانشگاهی بسیج خطاب به رهبر معظم انقلاب نیز منتشر شد. در این نامه انتقادات گسترده ای علیه نهادهای مختلف از دولت تا مجلس و از نمایندگان مجلس خبرگان و شورای نگهبان تا قوه قضاییه مطرح شد، انتقاداتی که رنگ و بوی نامه ها و سخنرانی های اخیر محمود احمدی نژاد را داشت.

نویسندگان این نامه که در حدود 300 نفر هستند خود را «مسوولان تشکل های انقلابی و فعالان دانشگاهی و حوزوی» معرفی کرده و تاکید کردند در سالیان اخیر با وجود نوشتن ده ها نامه و بیانیه هیچگاه اقدام به نوشتن نامه به رهبری نکرده اند. آنها در خلال این نامه چندبندی که تقریبا نسبت به تمام ارگان ها و نهادهای موجود با دید انتقادی نگاه کرده است به اعتراضات دی ماه 96 نیز اشاره کرده و اتفاقا در شرایطی که تلاش داشتند نامه شان لحن جناحی نداشته باشد در بخش های پایانی آن از محمود احمدی نژاد نام بردند. امضاکنندگان نامه، احمدی نژاد را «منادی اصلی مطالبات مردم در میان نخبگان سیاسی مطرح کشور» توصیف و نسبت به حذف او از صحنه سیاسی کشور در انتخابات 96 گلایه کردند. همچنین در بخشی از این نامه نیز امضاکنندگان از برخوردهای حقوقی و قضایی صورت گرفته با نزدیکان احمدی نژاد نوشته و نسبت به آن اعتراض کردند.