آرشیو شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۰۵۸
سیاست
۴

آیت الله قربانی خودش از منصب کناره گیری کرد

منبع: تسنیم

حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی نیز عصر پنجشنبه در مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار داشت: من خاطره خوشی از استان گیلان دارم و آن هم مربوط به سفر مقام معظم رهبری به گیلان و استقبال چشمگیر مردم از ایشان است.

وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه تریبون عظیم و با عظمتی است تصریح کرد: بسیاری از کشورهای دنیا مانند عربستان سعودی از تریبون با برکت نمازجمعه بی بهره اند زیرا خطبه های ائمه جمعه به آنها دیکته می شود.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به سوابق و اقدامات آیت الله زین العابدین قربانی ابراز داشت: خداوند متعال در حدیثی قدسی گفته است که حیا می کند از اینکه بندگانی را که به او سجده کرده اند به جهنم ببرد.

محمدی گلپایگانی با تاکید بر اینکه آیت الله قربانی با اصرار و درخواست خودش از نمایندگی مقام معظم رهبری در استان گیلان کناره گیری کرد گفت: برخی افراد ناگاه آیت الله قربانی را آزار داده و او را ناراحت کردند اما این مزد تلاش های او نبود. رییس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه آیت الله قربانی عذر شرعی داشت و نمی توانست نماز جمعه را اقامه کند، تصریح کرد: آقای فلاحتی که امروز به عنوان نماینده ولی فقیه در گیلان انتخاب شده فردی دانشمند است.

محمدی گلپایگانی با تاکید بر اینکه ائمه جمعه گیلان باید به نماینده ولی فقیه در استان گیلان کمک کنند خاطرنشان کرد: ما آقای فلاحتی را به مردم گیلان و مردم گیلان را به او سپردیم تا با همکاری یکدیگر سبب پیشرفت گیلان شوند.