آرشیو شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۰۵۸
ورزش
۱۵
خبر آخر

شکست ایران مقابل نیوزیلند

دست نوجوانان بسکتبالیست از سهمیه جهانی کوتاه ماند

تیم ملی بسکتبال نوجوانان در مرحله یک چهارم پایانی رقابت های قهرمانی آسیا برای رسیدن به سهمیه جام جهانی به مصاف نیوزیلند رفت و با نتیجه 73 بر 69 مغلوب شد و از رسیدن به جمع چهار تیم اول قاره کهن و سهمیه جام جهانی زیر 17 سال بازماند.

بعد از این شکست جو سنگینی در رختکن تیم ملی ایجاد شد و ملی پوشان تا دقایقی بعد از بازی با چشم های گریان رختکن را ترک نمی کردند. تیم ملی بسکتبال ایران تاکنون سهمیه جام جهانی نوجوانان را کسب نکرده است.

نناد ترونیچ، سرمربی تیم ملی بعد از این باخت اظهار کرد: به نظرم به اشتباه های خودمان برابر نیوزیلند باختیم.

نیوزیلند در این مسابقه نه از نظر تکنیکی و نه از نظر تاکتیکی ما را غافلگیر نکرد. ما کاملا از آنها شناخت داشتیم، می دانستیم چه کاری باید انجام دهیم و حریف را می شناختیم اما اشتباه های زیادی داشتیم و باختیم. بازیکنان تیم ملی به خصوص در دفاع خوب نبودند و به اصول اولیه کار ما احترام نگذاشتند و وظایف شان را انجام ندادند. با این حال تاکید می کنم که چهار نفر از بازیکنان این تیم یک سال از سن مسابقات کوچک تر هستند و در آینده می توانند بهتر باشند. همچنین این 12 نفر بهترین های ایران در این رده سنی هستند. متاسفانه ما با یکسری عادت های بد بسکتبالی چه داخل زمین و چه خارج از آن در حال جنگیدن هستیم. البته این کار مربی است و باید این عادت ها را از بین ببریم. باید به این نکته اشاره کنم که برابر این حریف طبق آمار 18 شوت زیر سبد داشتیم که به امتیاز تبدیل نشد. یعنی همه چیز آماده گل زدن بوده اما نتوانستیم امتیاز بگیریم.