آرشیو سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۳۱۲۰
سیاست
۳

الو شرق 88640260

پیامک: 30004699

•راننده یکی از تاکسی های اینترنتی هستم. متاسفانه با وجود تعداد زیاد افراد شاغل در این بخش، به ویژه در شهر و استان تهران، ما فاقد یک صنف برای پیگیری حقوق قانونی خود هستیم؛ حقوقی که متاسفانه در این مجموعه ها رعایت نمی شود. شغل ما شغلی پرخطر و سخت است، اما بیمه تامین اجتماعی از سوی کارفرما انجام نمی شود. اخیرا کرایه پرداختی از سوی مسافران در سامانه اینترنتی این شرکت ها نیز، با چند روز فاصله به حساب رانندگان واریز می شود؛ یعنی با وجود اندک بودن کرایه ها نسبت به نرخ رسمی آژانس ها، همین پول هم با تاخیر به رانندگان داده می شود.

•همین مسئله باعث شد فقط من و امثال من که ناچار به این کار هستیم بمانیم و شاهد ازدست رفتن حقوق خود باشیم. امیدوارم مسئولان مرتبط در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فکری به حال ما بکنند و از همکاران هم خواهش می کنم برای ثبت یک انجمن صنفی قدرتمند با عنوان صنف رانندگان تاکسی های اینترنتی، درخواست بدهند.

•این جانب از تاریخ 6/8/96 به علت محکومیت مالی در زندان هستم. در سال 90 وقتی کسر مالی آوردم، همه اموال و هرچه داشتم، متاسفانه ضبط و به فروش رفت. در این مدت در آژانس کار می کردم و چون ایرانی بودم و وطنم را دوست داشتم، ماندم و جنگیدم؛ اما هیچ حمایتی از دولت و عوامل قضائی نشد و به زندان افتادم. بنده دارای دو فرزند پسر سه و 10 ساله هستم که هیچ حمایتی ندارند و روزبه روز هم شرایط بدتر می شود. یک ماه قبل به علت عارضه شدید قلبی در بیمارستان بستری شدم و در بدترین شرایط بهداشتی و درمانی قرار گرفتم و به دستور پزشک قلب باید تحت عمل جراحی قلب باز قرار بگیرم؛ یعنی کسی که به علت محکومیت مالی در زندان است، باید بمیرد؟ لطفا صدای من را به گوش مسئولان برسانید.

•بی قانونی دستگاه ها در پرداخت حقوق کلان به مقامات به جایی رسیده که در اسفند 96 برای خود اضافه حقوق نوشته اند! فرهنگیان بازنشسته قدیمی تکلیف شان چیست؟