آرشیو سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

بازسازی صحنه سرقت از بانک های مشهد

صحنه سرقت از دو بانک تجارت و رسالت مشهد با حضور حسن حیدری، بازپرس جرایم ویژه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بازسازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به دستور قاضی حیدری، سارق بانک های تجارت و رسالت مشهد پس از تحقیقات گسترده به محل سرقت ها آورده شد تا برای روشن شدن تمام جزییات این پرونده صحنه سرقت را بازسازی کند.

سارق که هنگام سرقت، مسلح به یک اسلحه تقلبی بوده، پس از ورود به این دو شعبه در اواخر سال گذشته با تهدید از بانک تجارت یک میلیون و 380 هزار تومان و پس از چند روز از یکی از شعب بانک رسالت در احمدآباد با همان شگرد حدود 14 میلیون تومان ربوده و پس از سرقت با سوار شدن به موتورسیکلت خود که به همین منظور تهیه شده بود، از صحنه جرم متواری شده بود.

سارق درخصوص دلایل ارتکاب جرم به قاضی حیدری گفت: من مجبور بودم که سرقت کنم، همسرم باردار بود و به دلیل عفونت گفته بودند که باید سزارین شود، اما من وسایل خانه ام را برای دریافت پول قرضی گرو گذاشته بودم و هیچ پولی نداشتم، پس از سرقت اول، پول ها را برای بدهی هایم دادم، بعد از سرقت دوم نیز پیش قسط خرید یک خودروی پی کی را پرداخت کردم و تمام بدهی هایم را هم پرداخت کردم و لوازم گرویی ام را بازگرفتم، من به همسرم نگفته بودم که چطور پول به دست آورده ام اما وقتی طلبکارها زنگ نزدند، کم کم پدر و همسرم متوجه موضوع شدند.

وی در پاسخ به اینکه چرا این بانک ها را انتخاب کردی؟، اظهار کرد: این بانک ها نگهبان نداشتند و از قبل آنها را شناسایی کرده بودم، چون اسلحه ام تقلبی بود، برای اینکه گرفتار نشوم، بانک های بدون نگهبان را انتخاب کردم. پس از بازسازی کامل صحنه های سرقت و ثبت اعترافات، متهم برای رسیدگی به پرونده اش به زندان منتقل شد تا مراحل رسیدگی به پرونده اش تکمیل شود.