آرشیو سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۳۰۱
بورس
۱۰

اقدامات 13گانه بورس در سال 97

دنیای اقتصاد: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته در دیدار نوروزی مدیران ارشد بازار سرمایه با اشاره به اقدامات سازمان بورس در سال 96، به مهم ترین برنامه ها و اهداف در سال جاری اشاره کرد و گفت: قرار است در سال جاری تاسیس بورس بین المللی را به طور جدی پیگیری کنیم که در این راستا تابلوی معاملات ارزی در بورس کیش راه اندازی خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان بورس، اصلاح و یکسان سازی اساسنامه صندوق های سرمایه گذاری، تدوین دستورالعمل صندوق املاک و مستغلات، عملیاتی کردن حساب معاملاتی کارگزاران، اصلاح دستورالعمل خرید اعتباری، دستورالعمل یکسان سازی ثبت های حسابداری کارگزاران، بازنگری در آیین نامه انضباطی، مقررات زدایی و کاهش مقررات دست و پاگیر، تدوین برنامه جامع پیشگیری از تخلفات، رسیدگی به موارد مهمی همچون دامنه نوسان و حجم مبنا، تدوین دستورالعمل فروش استقراضی و تدوین دستورالعمل قراردادهای آتی و اختیار معامله روی سبد سهام از مهم ترین اقدامات مورد نظر سازمان بورس و اوراق بهادار در سال 97 به شمار می رود.

شاپور محمدی کارگزاران را اولین نقطه اتصال سرمایه گذاران به بازار سرمایه دانست و تصریح کرد: همکاری دو کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه گذاری در کاهش توقف نمادهای معاملاتی در سال گذشته قابل توجه بود. وی افزود: سال گذشته بهره برداری از سامانه معاملات انجام شد، امسال نیز به لطف خدا سامانه فرابورس به بهره برداری می رسد. همچنین ارزش معاملات بورس کالا طی سال گذشته به 117هزار میلیارد تومان رسید که یک رکورد تاریخی به شمار می رود. در عین حال در سال جاری نخستین مجمع الکترونیکی توسط شرکت سپرده گذاری برگزار خواهد شد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص یازدهمین دوره از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه بیان کرد: برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را هزینه تلقی نکنید. نمایشگاه برای کارگزاران محل بازاریابی سال های آتی است. مشتری یابی و جذب سرمایه گذار خارجی باید از کار کردهای نمایشگاه باشد.