آرشیو سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۷۸
ورزشی
۹

برگزاری انتخابات 13 فدراسیون در سال 97

به گفته مسئول امور مجامع فدراسیون‎های ورزشی برگزاری انتخابات 13 فدراسیون - به جز کشتی که هنوز تکلیف مدیریت آن مشخص نشده - برای سال جاری در برنامه وزارت ورزش قرار دارد.

مهدی مستجاب الدعوه با اعلام اینکه در طول سال جاری 13 فدراسیون با برگزاری مجمع انتخاباتی وارد دوره جدید چهار ساله مدیریتی می شوند، در مورد زمان احتمالی انتخابات آنها توضیح داد.

وی ابتدا به فدراسیون هایی که برگزاری مجمع انتخاباتی آنها برای سال جاری در دستور کار معاونت توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش قرار گرفته، اشاره کرد و گفت: شمشیربازی، سوارکاری، بدمینتون، قایقرانی، بولینگ و بیلیارد، اسکواش، انجمن های ورزشی، تنیس (خاکی)، ووشو، ورزش همگانی، کونگ فو، تیروکمان و گلف فدراسیون هایی هستند که دوره چهار ساله مدیریتشان طی ماه های آینده تمام خواهد شد. بنابراین امسال مجمع انتخاباتی آنها برگزار می شود. البته دوره مدیریت فدراسیون تیروکمان تمام شده و این فدراسیون در حال حاضر با سرپرست اداره می شود.

به گفته مشاور امور مشترک فدراسیون های معاونت توسعه ورزش قهرمانی از میان این 13 فدراسیون، مجمع انتخاباتی 4 فدراسیون در نیمه نخست سال برگزار می شود و انتخابات سایر فدراسیون ها نیز در نیمه دوم انجام خواهد شد.

مسئول امور مجامع فدراسیون های ورزشی همچنین در مورد روند ثبت نام کاندیداهای ریاست این فدراسیون ها تصریح کرد: تیر و کمان و شمشیربازی فدراسیون هایی هستند که نام نویسی از کاندیداهای آنها انجام شده است. ثبت نام کاندیداهای این دو فدراسیون اسفندماه سال گذشته انجام شد و در حال حاضر هم مرحله بررسی صلاحیت آنها در حال پیگیری است. ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون سوارکاری هم از 18 فروردین ماه آغاز شده و تا اول اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.