آرشیو یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۲
اقتصاد
۴

وعده قطع واردات و آغاز صادرات بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به وارد مدار شدن فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال گفت: با راه اندازی این فاز و افزایش تولید بنزین کشور به روزانه 96 میلیون لیتر با مازاد تولید بنزین مواجه شده و علاوه بر قطع واردات می توان بنزین نیز صادر کرد.

سیدمحمدرضا موسوی خواه در گفت وگو با ایرنا درباره میزان تولید بنزین کشور اظهار کرد: با وارد مدار شدن فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، میزان تولید بنزین کشور به روزانه 84 میلیون لیتر می رسد.

وی اضافه کرد: همچنین با راه اندازی فاز سوم این پالایشگاه حدود 12 میلیون لیتر دیگر نیز به تولید بنزین کشور افزوده شده و درمجموع میزان تولید به روزانه 96 میلیون لیتر خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره واردات بنزین نیز بیان کرد: میزان واردات اکنون کمتر از پنج میلیون لیتر در روز است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده، امسال باید میانگین واردات به روزانه 5/4 میلیون لیتر کاهش یابد.

وی به وارد مدار شدن فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این پالایشگاه، با مازاد تولید بنزین مواجه شده و به این ترتیب، علاوه بر قطع واردات می توان بنزین نیز صادر کرد.