آرشیو یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۲
ایران
۱۵

نیمی از 9 میلیون گردشگر خروجی در سال 96 زیارتی بودند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در سال 96 تعداد 9میلیون گردشگر خروجی داشتیم که نیمی از آنان گردشگران زیارتی بودند.

به گزارش میراث آریا، محمد محب خدایی با بیان این که بیشترین شمار گردشگران مذهبی در سال گذشته به مقصد عراق بوده است، افزود: از 5/4 میلیون گردشگر خروجی زیارتی، نزدیک به 50 درصد آنان زائران حسینی بودند.

وی به شرایط ایده آل ایران برای میزبانی از گردشگران فرهنگی اشاره و تصریح کرد: آثار تاریخی و فرهنگی کشور ما مطلوب هر گردشگر علاقه مند به میراث فرهنگی و تاریخی است و به همین دلیل گردشگران فرهنگی بیشترین سهم را در گردشگری ورودی ایران دارند. محب خدایی ایران را یکی از کانون های گردشگری پاک و حلال ذکر کرد و گفت: گردشگری ایران بی نیاز از ویژگی ها و جاذبه های خارج از عرف و اخلاق است و با توجه به استقبال روزافزون کشورها از گردشگری فرهنگی، با تعریف رویدادها و بسته های سفر در این زمینه نیز می توانیم میزبان بخشی از گردشگران جهان باشیم. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شمار گردشگران ورودی به کشور را در سال گذشته پنج میلیون و 200هزار نفر اعلام کرد و افزود: نظرسنجی از گردشگران ورودی نشان از رضایت آنان از فضای فرهنگی ایران دارد و در صورت بهبود زیرساخت ها و امکانات فیزیکی، در کنار تعریف و اجرای بسته ها و مسیرهای هدفمند، می توان مطلوبیت سفر به ایران را برای گردشگران خارجی بالا برد.