آرشیو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۵
صفحه اول
۱

دور دنیا

خداحافظی مقامات فرانسوی از تلگرام و واتس آپ

دولت فرانسه اعلام کرد قصد دارد از تابستان امسال نرم افزار پیام رسان موبایلی رمزگذاری شده اختصاصی خود را راه اندازی کند و علت این امر نگرانی های امنیتی از جاسوسی دولت های خارجی است.

به گزارش تک کرانچ، بر همین اساس رئیس جمهور و وزرای دولت در کشور فرانسه دیگر از نرم افزارهای پیام رسان خارجی مانند تلگرام و واتس آپ که در داخل فرانسه هیچ سروری ندارند، استفاده نخواهند کرد.

سخنگوی وزارت دیجیتال فرانسه در این مورد گفته است: ما باید یک نرم افزار پیام رسان رمزگذاری شده داشته باشیم که توسط ایالات متحده یا روسیه رمزگشایی نشود./ فارس

پارلمان اروپا صحنه اعتراض به مکرون

پارلمان اروپا دیروز همزمان با سخنرانی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به صحنه اعتراض اقدام مشترک اخیر آمریکا، فرانسه و انگلیس در حمله موشکی به سوریه تبدیل شد.

خبرگزاری فرانسه ضمن انتشار عکسی از نمایندگان پارلمان اروپا که همگی با دست نوشته هایی با مضمون «سوریه را رها کن» در نشستی در شهر استراسبورگ حاضر شده بودند، نوشت نمایندگان در این نشست خواستار پایان مداخله غرب در امور سوریه شدند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در جریان سخنرانی در این نشست، قصد داشت حمایت نمایندگان پارلمان اروپا را برای طرح های بلندپروازانه خود در زمینه اصلاحات پس از برگزیت در اتحادیه اروپا جلب کند اما با اعتنایی نمایندگان و اعتراض دسته جمعی آنها به حمله فرانسه باهمراهی آمریکا و انگلیس به سوریه مواجه شد.

آمریکا، فرانسه و انگلیس بامداد شنبه هفته جاری به بهانه تلافی در مقابل آنچه حمله شیمیایی نیروهای سوریه به شهر دوما خوانده اند، مناطقی از سوریه را هدف حملات موشکی خود قرار دادند. دولت سوریه داشتن هر گونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده است و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد نیز استفاده از سلاح شیمیایی را راهکار تروریست ها برای جلب توجه دانسته اند. / ایرنا

حملات جنگنده های سعودی به «صعده» یمن

جنگنده های رژیم سعودی در ادامه جنایت های خود علیه مردم بی دفاع و بی گناه یمن طی چند نوبت استان صعده را هدف حملات هوایی قرار دادند. به گزارش المسیره، منطقه رازح در صعده بیشترین حملات توسط جنگنده های سعودی را شاهد بوده است.

گفتنی است، جنایت های سعودی در یمن طی بیش از سه سال گذشته بیش از 33 هزار شهید و زخمی برجای گذاشته است. / مهر