آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۰۶۸
سیاست
۳
خبر

بیانیه حزب اتحاد درباره خبر احتمالی فیلترینگ تلگرام

کمیسیون سیاسی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در بیانیه ای نسبت به فیلترینگ احتمالی تلگرام هشدار داد. در این بیانیه آمده است: «از ابتدای سال جدید، هر روز اخبار متفاوتی درباره فیلترینگ پیام رسان تلگرام منتشر می شود و حتی تاریخ هایی برای آغاز این امر اعلام شده است. همزمان تبلیغات گسترده برای پیام رسان های داخلی و آغاز روند انتقال کانال های مسوولان نظام و دستگاه های مختلف از تلگرام به این پیام رسان ها، شائبه قطعی بودن فیلترینگ زودهنگام تلگرام را تشدید کرده است. حزب اتحاد ملت ایران معتقد است این نوع برخورد با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، معنایی جز نشناختن تحولات سریع جهانی و توسل به ابتدایی ترین رویه های امتحان پس داده ندارد.

حزب اتحادملت ایران اسلامی درعین حال تهدیدها و تبعات منفی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را باور دارد و معتقد است همچون هر پدیده و تکنولوژی جدید، این فضا هم پیامدها و الزاماتی را به جامعه و به ویژه کودکان و نوجوانان تحمیل می کند که بی توجهی به آن می تواند نگران کننده باشد. اما درعین حال اعتقاد داریم راه مواجهه با این پیامدها و تبعات منفی، انسداد و فیلترینگ نیست. همچنان که نگرانی های امنیتی درباره انتقال اطلاعات شهروندان به سرورهای خارجی، با تعطیل یک پیام رسان و تبلیغات بر روی پیام رسان های داخلی رفع نخواهد شد.

در این بیانیه آمده است: ما اعتقاد داریم مساله اصلی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی از بین رفتن بسترهای اعتماد بین جامعه و حکومت و تشدید شکاف «دولت/ ملت» است که در داده های افکارسنجی های مختلف نیز دیده می شود. این بی اعتمادی است که باعث می شود مردم در مقابل پیام رسان های ثبت شده ای که شبانه روز از صداوسیما و منابر و منابع قدرت برای آنها تبلیغ می شود، جبهه بگیرند. حزب اتحادملت ایران اسلامی همچنین از دولت و مجموعه نظام سیاسی انتظار دارد که اگر واقعا نگران تبعات منفی پیام رسان تلگرام هستند بستر فعالیت پیام رسان های معتبرتر به ویژه توییتر و فیس بوک را باز کنند تا سیاستمداران، نویسندگان، تحلیلگران، دانشگاهیان و دیگر نخبگانی که به پیام رسان های معتبرتر نیاز دارند از این فضا به شکلی گسترده تر و آسان تر استفاده کنند و با ورود رقبای توانمند به بازار ایران، به تدریج وضعیت انحصاری تلگرام تغییر کند.