آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۹
سیاسی
۳

قاسمی ضمن تکذیب نقل قول یک روزنامه از سخنانش: کشورهای مخرب برجام، تاوان سنگینی خواهند پرداخت

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مورد مطالب منتشر شده در یکی از روزنامه های صبح دیروز به نقل از وی مبنی بر اینکه او در نشست هفتگی خود اعلام کرده که یکی از گزینه های هیات نظارت بر اجرای برجام، «برجام بدون امریکا است»، اظهار کرد: بارها تاکید شده است که هیات نظارت بر برجام در موقع لازم در ارتباط با هرگونه اقدام امریکا در ارتباط با این توافق بین المللی تدابیر و تصمیمات لازم را اتخاذ می کند و تاکنون در این مورد موضعی از سوی این هیات اعلام نشده است.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی با بیان اینکه «در دستگاه دیپلماسی تابع نظر و تصمیمات هیات نظارت بر برجام هستیم»، تصریح کرد: در نشست روز دوشنبه خبرنگاری در مورد برجام بدون امریکا و سناریوهای ایران در این زمینه سوالی مطرح کرد که در آن جلسه تاکید کردم هیات عالی نظارت بر برجام سناریوهای مختلفی را بررسی و درباره احتمالات مختلف، طراحی های مناسب انجام می شود؛ بنابراین بیان زودهنگام در این ارتباط کار نادرستی است.

وی با بیان اینکه «در جلسه روز دوشنبه اعلام نکردم که یکی از گزینه های هیات نظارت بر اجرای برجام، برجام بدون امریکا است» ادامه داد: در این نشست همچنین خبرنگاران در مورد برخی از اخبار مبنی بر اینکه اروپا و امریکا درباره برخی ضرب الاجل ها به ایران به توافق رسیده اند. آیا ایران با اروپا درباره آینده برجام مذاکره داشته است؟ سوال پرسیدند که در پاسخ اعلام شد ارتباطات، تماس ها، گفت وگوها و رایزنی هایی بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ارتباط با برجام در جریان است و این گفت وگو ادامه پیدا می کند