آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

بیش از 100 هکتار اراضی حفاظتی مازندران در آتش سوخت

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که برپایی آتش و سهل انگاری در اطفای حریق، افزون بر یکصد هکتار از اراضی حفاظتی این خطه شمال کشور را در تعطیلات نوروز سال 97 خاکستر کرد.

حسنیعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان آتش سوزی در اراضی حفاظتی این خطه شمال کشور در نوروز سال جاری در یک دهه اخیر بی سابقه بود.

وی دلیل این آتش سوزی را خشکسالی و خطای انسانی در خاموش نکردن آتش پس از استفاده در این اراضی اعلام کرد.

پارسال نیز طبق گزارش اداره کل محیط زیست مازندران، پوشش گیاهی و جنگلی افزون بر 300 هکتار از اراضی حفاظتی استان بر اثر آتش سوزی از بین رفت که حدود 200 هکتار آن مربوط به محدوده حفاظت شده زیست کره میانکاله بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران کمبود نیروی انسانی (یگان حفاظت) و تجهیزات اطفاء حریق را از مشکلات اصلی مناطق حفاظتی چهارگانه استان اعلام کرد.

ابراهیمی گفت که مازندان با وجود داشتن حدود 507 هزار هکتار اراضی حفاظتی چهارگانه شامل پارک ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده، کمتر از 300 نیرو برای حفاظت از این اراضی در استخدام دارد.

وی نبود تجهیزات اطفاء حریق و ماشین آلات مورد نیاز را از دیگر مشکلات برای حفاظت از این مناطق اعلام کرده است.مازندران دارای 2 پارک ملی شامل پارک ملی کیاسر در منطقه کوهستانی مرکزی و پابند در منطقه کوهستانی شرق است