آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۵
ورزشی
۹

کشتی در المپیک ماندگار شد

نناد لالوویچ به عنوان عضو شورای انجمن فدراسیون های جهانی حاضر در المپیک تابستانی انتخاب شد.

با رای فدراسیون های جهانی حاضر در المپیک تابستانی، نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی تا سال 2021 به عضویت انجمن فدراسیون های جهانی حاضر در المپیک تابستانی (asoif) در آمد. وی جایگزین چینگ کو وو رئیس پیشین فدراسیون جهانی بوکس و نایب رئیس این انجمن شد.

شورای asoif با حضور یک رئیس، 6 عضو و یک مدیر اجرایی به نمایندگی از فدراسیون های جهانی حاضر در المپیک های تابستانی در تصمیم سازی های رشته های حاضر در المپیک ها تاثیر بسزایی دارد.در حال حاضر در این شورا نمایندگان فدراسیون های ورزشی تنیس، دومیدانی، تیراندازی با کمان، بسکتبال، قایقرانی، ورزش های سه گانه و کشتی حضور دارند.

لالوویچ چند ماه پیش نیز بعنوان عضو هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک انتخاب شده بود.به نظر می رسد این اتفاقات باعث شده تا امیدهای کشتی برای باقی ماندن در المپیک و حتی افزایش سهمیه ها بیش از قبل زنده شود. بعد از المپیک 2012 یک بار اعلام شد که کشتی در آستانه حذف از المپیک 2020 قرار دارد؛ اما با تلاش ایران و اتحادیه جهانی از این تصمیم جلوگیری شد.

اخیرا با توجه به سمت هایی که رئیس اتحادیه جهانی کشتی گرفته و نفوذی که در تصمیم سازی ها پیرامون المپیک دارد، امید در دل اهالی این رشته برای بقای کشتی در المپیک افزایش یافته است.