آرشیو شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۷
اندیشه و معارف
۱۲

در مسابقات قرآن چه می گذرد

مسابقات مقدماتی در رشته حفظ از صبح دیروز آغاز شده و طی روزهای شنبه و یکشنبه و دوشنبه مسابقات مقدماتی برگزار و دوشنبه عصر و سه شنبه مرحله نهایی ادامه و پایان خواهد یافت. مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات بین المللی قرآن هم عصر روز چهارشنبه برگزار و شرکت کنندگان صبح روز پنجشنبه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

در مجموع امسال 258 نفر شرکت کننده در بخش های مختلف حضور دارند که رقابت مسابقات دانشجویان در مشهد و طلاب در قم برگزار خواهد شد.

مسابقات بین المللی قرآن کریم در حالی از روز گذشته آغاز به کار کرده است که این مسابقات در چهار بخش برگزار می شود. در بخش آقایان این مسابقات میزبان شرکت کننده هایی از 61 کشورند که در دو بخش حفظ و قرائت به رقابت خواهند پرداخت.

در بخش بانوان که بخش تازه این مسابقات است شرکت کننده هایی از 27 کشور حضور دارند که تنها در بخش حفظ رقابت می کنند. بخش نابینایان هم شاهد حضور شرکت کننده هایی از 22 کشور است که 18 کشور در بخش حفظ و 12 کشور در بخش قرائت رقابت می کنند و بالاخره در بخش طلاب مسابقات بین المللی قرآن کریم میزبان شرکت کننده هایی از 43 کشور است که در بخش حفظ 22 کشور، قرائت 25 کشور و البته در بخش خطیب 65 کشور با یکدیگر به رقابت می پردازند.

آن طور که حجت الاسلام مقنی، مسئول کمیته فنی مسابقات می گوید،حساسیت مسابقه بین المللی قرآن بسیار بالاست و رعایت عدالت و مقدمات آن بسیار مورد تاکید و توجه است، از این رو همه عزیزان دست اندرکار بکوشند وظایف خود را بموقع ایفا کنند، تا شائبه ای در این باره ایجاد نشود.