آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۶۲
فرهنگی
۲۲

روی خط خبر

انتخاب مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اللهیاری فومنی را به عنوان مدیر کل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری منصوب کرد.

شیراز میزبان نمایشگاه «تار و سه تار» می شود

نمایشگاه تخصصی تار و سه تار به همت مرکز موسیقی بتهوون شیراز، از نیمه اردیبهشت سال جاری لغایت پایان ماه، در این شهر برگزار می شود.هنر دوستان، علاقه مندان و سازندگان این سازها از نقاط مختلف کشور، می توانند با ارسال نمونه آثار خود برای حضور در این مراسم، اعلام آمادگی کنند.

مهرداد ابروان درگذشت

مهرداد ابروان منتقد، مدرس، بازیگر و کارگردان تئاتر صبح روز گذشته (دوم اردیبهشت) در خوابگاه استادان دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر دچار سکته قلبی شد و دار فانی را وداع گفت. مهرداد ابروان عضو هیات علمی گروه آموزشی هنر و ادبیات نمایشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر بود.

برگزاری مراسم اهدای جایزه مهرگان ادب و علم

برگزیدگان مهرگان ادب و علم در بخش کتاب های برتر از میان 285 رمان، 242 مجموعه داستان و 67 کتاب علمی معرفی می شوند. جایزه مهرگان با حضور هیات های داوری روز جمعه هفتم اردیبهشت از ساعت 15 تا 18 در فرهنگسرای نیاوران میزبان چهره های برجسته ادبیات و علم، نویسندگان، ناشران و علاقه مندان خواهد بود.

افتتاح نمایشگاه کتاب ایران در کابل

نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران برای دومین سال متمادی به همت رایزنی فرهنگی ایران در افغانستان روز گذشته با حضور ناشران ایرانی و افغان در دانشگاه کابل افتتاح شد.این نمایشگاه تا هشتم اردیبهست ماه جاری در محوطه دانشگاه کابل دایر است. در نمایشگاه کتاب امسال 70 ناشر از ایران همراه با 30 ناشر افغانستان جدیدترین محصولات فرهنگی عرضه شده خود در بازار کتاب را به نمایش علاقه مندان گذاشته اند.