آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۶۲
سیاسی
۲۱

سردار کوثری،فرمانده قرارگاه ثارالله تهران: دستور رهبری درباره پایان فعالیت های اقتصادی نیروهای مسلح باید عملی شود

فرمانده قرارگاه ثارالله تهران در پاسخ به سوالی درباره وجود اسکله غیرمجاز در اختیار سپاه پاسداران، اظهار کرد: بعضی شاید بگویند «ما باید بر همین اسکله هایی که در اختیار نیروی دریایی سپاه یا نیروی دریایی ارتش است، نظارت داشته باشیم.» خیر این طور نیست. ستاد کل بر اسکله های در اختیار نیروهای مسلح اشرافیت دارد و نظارت می کند. به گزارش خبرآنلاین، سردار محمداسماعیل کوثری همچنین درباره دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اتمام فعالیت های اقتصادی نیروهای مسلح نیز تصریح کرد: الان که دستور دادند باید عین همان فرمایشات ایشان عملی شود.

نماینده سابق تهران در مجلس درباره نحوه تنظیم رابطه سپاه با دولت ها نیز گفت: جایگاه سپاه در قانون اساسی مشخص است و زیر نظر رهبر معظم انقلاب سیاستگذاری و کارهایش را دنبال می کند. دولت، مجلس و قوه قضائیه نیز در سطحی دیگر زیر نظر رهبری عمل می کنند. ستاد کل، هماهنگ کننده نیروهای مسلح است که نیروهای مسلح و سپاه را با دولت هماهنگ می کند. کوثری درباره نسبت سپاه و سیاست نیز با بیان اینکه اعضای سپاه باید سیاست را بدانند، جناح ها را بشناسند اما عضو سپاه به هیچ وجه در حزب، جناح یا گروه سیاسی نمی توانند وارد شود، ادامه داد: اما باید بفهمند و درک کنند و باید با بصیرت همه جریان ها را بشناسند. نمونه اش هم همین است که حضرت آقا در چند روز پیش به نیروهای وزارت اطلاعات گفتند «کارکنان وزارت اطلاعات یک جناح دارند و آن جناح انقلاب است.»

دریادار فدوی: نیروی دریایی سپاه به آب های آزاد می رود

فرمانده دریایی نیروی دریایی سپاه گفت: پاسداری از انقلاب اسلامی تنها پاسداری از یک کشور یا یک جغرافیا یا یک حکومت نیست.

دریادار فدوی در گفت و گو با فارس افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ کلمه ای را در ادامه خود ندارد حتی ایران و این تدبیر خاص حضرت امام(ره) بود که از اول هم فقط «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» باشد زیرا انقلاب اسلامی محدود به یک جغرافیا نیست و الان می بینید دل های زیادی در دنیا همان روال انقلاب اسلامی را دنبال می کنند و سپاه هم در همه جا پاسدار انقلاب اسلامی است.

وی درخصوص امکان حضور این نیرو در آب های آزاد در آینده تصریح کرد: ما از قدیم در خارج از خلیج فارس و در دریای عمان حضور داشتیم و در آینده نیز باید در آب های آزاد حضور پیدا کنیم.