آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۶۲
سیاسی
۲

دبیر جامعه وعاظ و مبلغین جهان اسلام: برخورد مامور گشت ارشاد هیچ توجیه شرعی ندارد

دبیر جامعه وعاظ و مبلغین جهان اسلام با اظهار تاسف نسبت به نوع برخورد یک مامور گشت ارشاد با دختر جوان، خواستار انتقال این ابزار تاسف به مسئولان نیروی انتظامی و مردم شد و گفت: این نوع برخورد هیچ توجیه شرعی ندارد و در سیره امام و معصومین(ع) نیز وجود نداشته است. بدون شک این قبیل رفتارها مردود است و ما در دوران ائمه چنین برخوردهایی نداشتیم.

به گزارش جماران، حجت الاسلام سیدمجید بنی هاشمی همچنین با مذموم دانستن برخورد دختر جوان با مامور گشت ارشاد، تاکید کرد: هر دوی این برخوردها، از لحاظ الفاظ و برخوردهای فیزیکی محکوم است و هیچ کدام مجوز شرعی ندارند.

وی با بیان اینکه براساس منابع فقهی باید مردم را با رفتارمان به اسلام دعوت کنیم، افزود: اینها در منابع روایی ما آمده است که باید مردم نسبت به یکدیگر و هم نسبت به ماموران شئون را رعایت کنند. در منابع فقهی نیز اگر قرار باشد ضرب و شتمی صورت گیرد، باید حتما با مجوز قضایی یا حاکم شرع اعمال شود.

دبیر جامعه وعاظ و مبلغین جهان اسلام با اشاره به اینکه این قبیل برخوردها باعث می شود مردم و جوانانی که از رافت اسلامی و برخورد و منش های اخلاقی در اسلام اطلاعی ندارند، بدبین شوند، اظهار کرد: من بسیار متاسفم که در جامعه شاهد چنین برخوردهایی هستیم. هر دوی اینها محکومند.

مسئولان باید بیشتر از آنچه در شنیده ها و دیده ها حکایت دارد، اخلاقیات را در برخورد با متخلفان آموزش ببینند. افراد نیز باید خودشان را در برابر یکدیگر، ماموران یا جامعه طوری قرار دهند که بتوانند از گذشت ها، اخلاقیات، ادب ها و کلمات و الفاظ به گونه ای استفاده کرده که وقتی در معرض نظر مخاطب مسلمان و غیرمسلمان قرار گرفتند، مردم شیفته آن مرام شوند.