آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۸
اخبار کشور
۳

ولایتی: آماده انتقال تجارب خود در زمینه آموزش عالی به افغانستان هستیم

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب در حاشیه دیدار با نجیب الله خواجه عمری وزیر امور تحصیلات عالیه افغانستان گفت: با توجه به نیاز مردم افغانستان برای توسعه آموزش عالی، آمادگی داریم تجاربی را که در این زمینه داریم به آنها انتقال دهیم.

علی اکبر ولایتی، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد در حاشیه دیدار با نجیب الله خواجه عمری وزیر امور تحصیلات عالیه افغانستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز درخصوص همکاری های میان دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات آموزش عالی افغانستان بحث های سازنده ای داشتیم.

وی ابراز داشت: ما امروز 900 دانشجو در واحد دانشگاه آزاد اسلامی کابل داریم و با توجه به نیاز مردم آن کشور برای توسعه آموزش عالی و سطح تحصیلات تکمیلی، ما آمادگی خود را جهت انتقال تجاربی که در این زمینه داریم، اعلام کردیم.

به گزارش مهر، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: ما آمادگی بورسیه کردن شهروندان افغانستانی را که استعداد دارند و خواهان ورود به سطح تحصیلات تکمیلی هستند، داریم و این تعاملات و همکاری های علمی دانشگاهی می تواند منجر به پیشرفت هرچه بیشتر افغانستان که خواسته قلبی ایران هم هست شود.

ولایتی افزود: در کمتر کشوری از مجموعه کشورهای جهان اسلام سراغ دارید که کتاب های آموزشی آنها در همه سطوح به روز باشد و این درحالی است که سیستم آموزشی ایران از این ویژگی برخوردار است.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: امروز در کشورهای مختلفی از جمله روسیه، عراق، سوریه، افغانستان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تحصیلی خود را دارد و ما به طور ویژه می خواهیم واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای منطقه را با توجه به اشتراکات بیشتری که داریم، توسعه دهیم.

در ادامه وزیر امور تحصیلات تکمیلی افغانستان اظهار داشت: امروز ما درخصوص همکاری های میان دانشگاه آزاد و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی افغانستان صبحت های خوبی داشتیم و البته پیشنهاداتی را هم ارائه کردیم که طرف ایرانی آنها را قبول کرد. وی گفت: ما می خواهیم از سیستم آموزشی که در ایران وجود دارد، در کشور خودمان هم استفاده کنیم و به همین دلیل به همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی نیاز داریم. خواجه عمری خاطرنشان کرد: ما برای ارتقای سطح آموزش در افغانستان در همه مقاطع تحصیلی از لیسانس، فوق لیسانس و دکتری نیاز به همکاری های بیشتر با دانشگاه آزاد اسلامی داریم.