آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۸
اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

* براساس بخشنامه بانک مرکزی خرید و فروش انواع ارزهای رمزنگاری شده یا دیجیتال توسط شبکه بانکی و پرداخت و یا از طریق ابزارهای این نهادها رسما ممنوع شد.حوزه مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی اواخر فروردین ماه این بخشنامه را به شبکه بانکی ابلاغ کرده است.

* فعالیت رسانه ای بانک سینا در تلگرام متوقف شد. به گزارش روابط عمومی بانک سینا، در راستای حمایت از پیام رسان های داخلی، فعالیت این بانک در تلگرام از اول اردیبهشت ماه متوقف شده و هموطنان اخبار بانک سینا را می توانند با شناسه sina_bank@ در نرم افزارهای سروش، بیسفون و آی گپ پیگیری کنند.

* مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت که معمولا هر سال روی محصولات لحاظ می شود امسال تدابیری در نظر گرفته شده که کودهای یارانه ای مصرفی کشاورزان با حفظ کیفیت افزایش قیمت نداشته باشد. رسولی در گفت وگو با فارس تاکید کرد: نوسانات اخیر نرخ ارز هیچ تاثیری بر قیمت کودهای یارانه ای توزیعی از طرف ما نخواهد داشت و وزارت جهاد کشاورزی هم برنامه ای برای افزایش قیمت کود یارانه ای ندارد.

* قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: سرمازدگی یک هفته اخیر طی برآوردهای ما رقمی حدود 700 تایک هزار میلیارد تومان به کل باغات کشور خسارت وارد کرده است که این رقم معادل کل بودجه این صندوق در سال 97 است. محمد ابراهیم حسن نژاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت این صندوق برای پوشش خسارات محصولات کشاورزی گفت: از آنجایی که ریسک محصولات کشاورزی در همه حوزه ها از جمله زراعت، باغبانی و دام و طیور بالاست. میوه های تجاری وارد این حوزه نمی شوند و مانند بسیاری از کشورهای دنیا دولت بیمه این حوزه را پوشش می دهد. وی خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد سهم بیمه را در این حوزه دولت پرداخت کرده و 30 درصد را کشاورزان می پردازند.