آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۸
اقتصادی
۴

در شش ماه اول سال جاری مصرف آب در فولاد مبارکه اصفهان 15 درصد کاهش می یابد

اصفهان - خبرنگار کیهان: میزان مصرف آب در فولاد مبارکه اصفهان در 6 ماه اول سال جاری تا حدود 400 مترمکعب معادل حدود 15 درصد کاهش خواهد یافت.

معاون بهره برداری فولاد مبارکه اصفهان با اعلام این خبر افزود: در شرایط کنونی و بحران آب در اصفهان و با وجود افزایش تولید در همه خطوط فولاد مبارکه شاهد کاهش 25 درصدی برداشت آب و کاهش 10 درصدی مصرف آن هستیم که این امر قابل توجه است.

مختار بخشیان این میزان کاهش برداشت و مصرف آب را حاصل سرمایه گذاری ها و اقدامات اصلاحی انجام گرفته در سال گذشته و قبل از آن در حوزه استفاده بهینه از منابع آبی دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سرمایه گذاری های فولاد مبارکه در طرح جمع آوری پساب های شهری شهرستان های لنجان و مبارکه و بازچرخانی آنها در فرایند تولید شرکت، گفت: با بهره برداری مرحله اول این پروژه در پایان شش ماه اول سال جاری میزان برداشت آب تا حدود 400 مترمکعب، معادل حدود 15 درصد دیگر نیز کاهش خواهد یافت.بخشیان گفت: در فروردین ماه میزان تولید آهن اسفنجی به 685هزار و 137 تن رسید و میزان تولید تختال در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم نیز بالغ بر 615 هزار تن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در همین ماه تولید کلاف گرم 496 هزار و556 تن را تجربه کرد، ادامه داد: تولید کلاف گرم در مجتمع فولاد سبا نیز از مرز 100 هزار تن کلاف عبور کرد.