آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۸
شهرستان ها
۷

بهره برداری از 1235 طرح مخابراتی در کرمانشاه

یک هزار و 235 طرح مخابراتی با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار کرمانشاه در این استان به بهره برداری رسید.

برای اجرای این طرح ها در مجموع دوهزار و 950 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این طرح ها شامل افتتاح پایانه ارتباطی زیرساخت فیبر نوری برای ترانزیت بین ایران و عراق با 100 میلیارد ریال اعتبار و طرح های حوزه ICT شامل ارتقای کافو نوری، ارتقای شبکه انتقال، دیتا، پورت های دیتا، توسعه فیبر نوری، نصب و راه اندازی تجهیزات پروژه IPNI است.

توسعه فیبرهای نوری قصرشیرین - مرز خسروی، قصرشیرین - سرپل ذهاب، قصرشیرین - گیلانغرب و قصرشیرین - مرز پرویزخان، راه اندازی و احداث سایت های اپراتورهای تلفن همراه، ایجاد باجه های خدمات بانکی روستایی در روستاهای مختلف استان از دیگر طرح هایی است که روز پنجشنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار کرمانشاه افتتاح شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استان کرمانشاه به لحاظ فناوری اطلاعات در رتبه 22 بود که با تلاش های صورت گرفته اکنون شاهد رشد هفت پله ای جایگاه این استان هستیم.

محمدجواد آذری جهرمی در آیین افتتاح مرکز پایانه ارتباطی قصرشیرین به نمایندگی از دیگر طرح های استان کرمانشاه افزود: مرکز پایانه فیبر نوری قصرشیرین که امروز به بهره برداری رسید مکانی است که پایانه ترانزیت ارتباطات بین الملل دو مرز ایران و عراق را مدیریت می کند.

وی با بیان اینکه مسیر استان کرمانشاه تا قصرشیرین زیرپوشش نسل سوم تلفن همراه است، بیان کرد:

برخی از نقاط شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب به لحاظ پوشش دهی اینترنت ضعف دارد و هم اکنون مسیر بین اسلام آباد غرب به گیلانغرب و مسیر جاده بین 2 استان ایلام و کرمانشاه به لحاظ آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت ضعیف است.

آذری جهرمی، همچنین به مشکلات آنتن دهی نقاط کور برخی روستاهای پشت تنگ ذهاب، سرقلعه و جگیران و حدیریه، بیگ رضایی و دار بادام و دیگر نقاط شهرستان های گیلانغرب و سرپل ذهاب اشاره کرده و خواستار تلاش برای تقویت آنتن دهی این نقاط شد.