آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۸
صفحه آخر
۱۲

کشف 200 جسد در زمین فوتبال رقه!

شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، یک گور جمعی جدید حاوی حدود 200 جسد را در زمین فوتبال شهر رقه کشف کردند.

«عبدالله العریان» رئیس کمیته بازسازی شهر «رقه» می گوید، در ورزشگاه فوتبال این شهر که در نزدیکی بیمارستان قرار دارد، یک گور جمعی کشف شده و اجساد موجود در آن، متعلق به غیرنظامیان و عناصر «داعش» است.

به گزارش ایسنا، العریان توضیح داد که این گور جمعی در زمین فوتبال حفر شده بود و به خاطر نزدیک بودن این محل به بیمارستان، عناصر داعش کشته ها را به اینجا حمل و دفن می کرده اند.

شهر «رقه» که زمانی پایتخت خلافت خودخوانده داعش بوده، مهر گذشته به دست نیروهای دموکراتیک سوریه افتاد. حمایت هوایی آمریکا از نیروهای دموکراتیک سوریه، باعث شد که صدها شهروند غیرنظامی «رقه»، جان خود را از دست داده یا زخمی شوند.

عملیات ارتش سوریه

ارتش سوریه اما طی یکی دو روز اخیر عملیات گسترده ای را در جنوب دمشق آغاز کرده است. در این عملیات، محله «الزین» از اشغال داعش خارج شد و ده ها تکفیری عضو این گروه تروریستی نیز به هلاکت رسیدند.

طی دیروز درگیری در منطقه «حجرالاسود» جنوب دمشق هم ادامه داشت. طی این درگیری ها، عناصر داعش یک خودروی بمب گذاری شده را به سمت مواضع ارتش سوریه روانه کردند، اما نظامیان نیز با شلیک موشک، آن را منهدم کردند.

در حال حاضر تروریست ها منطقه ای هفت کیلومترمربعی را تحت اشغال دارند و حلقه محاصره آنها لحظه به لحظه تنگ تر می شود.

در حملات هوایی دیروز چند سرکرده داعش از جمله «ابوهشام الجعفری» امیر داعش و «ابوعلی نقشه» یک مسئول مالی داعش هم به هلاکت رسیدند. علاوه بر داعش، عناصر «جبهه النصره» هم در منطقه مذکور حضور دارند.

از منطقه «قلمون» سوریه نیز خبر رسیده که پس از خروج عناصر مسلح، این منطقه تحت کنترل ارتش درآمده است. گروه های مسلح حاضر در این منطقه طی توافق با دمشق، از قلمون خارج شده اند. شمار زیادی سلاح سنگین و نیمه سنگین نیز از تروریست ها برجای مانده است.

سایر رویدادها:

* رئیس جمهور ترکیه که پیش از این، از حمله آمریکا به سوریه حمایت کرده بود، در گفت وگوی تلویزیونی جدید خود، سیاست های آمریکا در سوریه را شدیدا مورد انتقاد قرار داد!

* «استفان دی میستورا»، نماینده ویژه سازمان ملل گفت: حمله اخیر آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه، تاثیری بر روند سیاسی در این کشور نخواهد داشت.