آرشیو دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۸
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

* در چهارمین روز از رقابت های لیگ جهانی والیبال نشسته که در مجموعه فرهنگی ورزشی صدرای تبریز در حال برگزاری است، تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران دیروز به مصاف تیم آلمان رفت و با نتیجه 3 بر صفر این تیم را شکست داد.تیم ملی والیبال نشسته مردان با نتایج 25 بر 13، 25 بر 12 و 25 بر 15 تیم آلمان را شکست داد و چهارمین برد خود را در لیگ جهانی به ثبت رساند.ملی پوشان ایران امروز در آخرین دیدار دور مقدماتی لیگ جهانی به مصاف آمریکا خواهند رفت.

*احسان حدادی، پرتابگر دیسک ایران بامداد دیروز در سومین رویداد خود در فصل جدید در مسابقات لانگ بیچ لس آنجلس به میدان رفت.او در این مسابقه پرتاب هایی به طول 65/47، 64/92، 64/62 و 66/24 داشت و با ثبت رکورد 66.24 به عنوان قهرمانی رسید و جایزه هزار دلاری را به دست آورد.حدادی در دو رویداد قبل خود در چولاویستا و کالیفرنیا رکوردهای 68/85 و 67/04 را ثبت کرده بود.

* رضا علیپور در فینال مسابقات سنگنوردی جام جهانی مسکو به قهرمانی رسید. رقابت های سنگ نوردی جام جهانی مسکو امروز در دو ماده بولدرینگ و سرعت انجام شد. رضا علیپور در فینال ماده سرعت با رکورد 5 ثانیه 82 صدم ثانیه قهرمان جام جهانی شد. او در مقدماتی ماده سرعت با رکورد 5/68 در رده نخست ایستاد و راهی فینال شده بود.

*معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد همراه با سیاست ها و برنامه های ابلاغی دولت پیرامون ساماندهی بازار ارز، هیچ یک از فدراسیون های ورزشی حق خرید ارز مورد نیازشان از بازارهای غیر رسمی را ندارند.محمدرضا داورزنی با اشاره به همکاری و همراهی بانک مرکزی با وزارت ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه در زمینه تامین ارز مورد نیاز برای اعزام تیم های ورزشی به مسابقات برون مرزی مشکلی نداریم و ارز لازم برای فدراسیون ها بعد از تایید شورای برون مرزی با نرخ مصوب بانک مرکزی در اختیار آنها قرار می گیرد.معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان افزود: سال پر رویدادی اعم از جام جهانی، بازی های آسیایی، پاراآسیایی و همینطور جام ملت های آسیا را در پیش داریم و با تدابیر اخذ شده برای تامین ارز، تیم های اعزامی مشکلی نخواهند داشت.