آرشیو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

جسد پیدا شده مومیایی نیست

تکذیب کشف بقایای جنازه پهلوی اول در شهرری!

مسئولان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) اعلام کردند که جسد کشف شده در شهرری مومیایی نیست بلکه مربوط به یک متوفی در گورستان های قدیمی اطراف حرم است.

به گزارش فارس، شایعه پیدا شدن یک جسد مومیایی در ضلع غربی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در شهر ری باعث گمانی زنی های مختلف در این زمینه شد.

در همین زمینه معاون تبلیغات و ارتباطات آستان حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: در طی مراحل توسعه حرم حفاری انجام نشده است بلکه به صورت عادی زمین کنده شده است و در این رابطه هم بقایایی از یک جسد را پیدا کرده ایم که مومیایی نبوده است.

مصطفی آجرلو افزود: چون در نزدیک حرم گورستان بوده است این یک اتفاق طبیعی است که جسدی در محدوده پیدا شود و مشخص است که در اجرای هر طرح توسعه احتمال کشف بقایایی از اجساد دفن شده باشد.

آجرلو ادامه داد: در این زمینه هم مسئولان مربوط به محض پیدا شدن بقایای جسد طبق قواعد اسلامی آن را دفن کرده اند و تمام شایعاتی که در فضای مجازی مربوط به مومیایی بودن جسد پیدا شده بوده خالی از واقعیت است.

حسن خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران بدون هیچ گونه سند و منبع معتبری اعلام کرده بود که جسد پیدا شده مومیایی و احتمالا مربوط به رضاخان بوده است.

مسئولان میراث فرهنگی استان تهران هم اظهارنظری مبنی بر رد یا تایید این شایعه نداشته اند.

گفتنی است، مرحوم صادق خلخالی در خاطرات خود در جریان تخریب مقبره پهلوی اول می گوید: احتمالا خاندان پهلوی بقایای جسد را از ایران خارج کردند.