آرشیو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۶۴
سیاسی
۲

افتتاح 33 طرح توسعه و یک بیمارستان در آذربایجان شرقی با حضور رئیس جمهوری

رئیس جمهوری روز گذشته در جلسه توسعه و برگزیدگان استان آذربایجان شرقی 33 طرح و پروژه در حوزه های صنعت، کشاورزی، بهداشت و درمان، عمران و شهرسازی و خدماتی را به طور همزمان در شهرستان های مختلف استان افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی تعدادی از این پروژه ها را صادر کرد. همچنین در مراسم دیگری با حضور حجت الاسلام حسن روحانی، مرکز 64 تختخوابی سوانح سوختگی بیمارستان سینا به بهره برداری رسید.

طرح توسعه آهنگری تراکتورسازی، شهرک کارآفرینان آذر، طرح توسعه مجتمع فولاد ظفر، طرح اکتشاف معدنی زرکاوان ارسباران، طرح جلفا چوب، طرح های مربوط به توسعه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح 500 هکتاری شبکه فرعی آبیاری و زهکشی، بیمارستان 64 تختخوابی سوختگی سینا، احداث 41 خانه بهداشت و مراکز غربالگری سرطان از جمله طرح ها و پروژه هایی بود که با اعتباری حدود 3 هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و با دستور رئیس جمهوری افتتاح شدند.

در این مراسم با دستور رئیس جمهوری همچنین عملیات اجرایی 7 طرح صنعتی مجموعه شیرین عسل، طرح توسعه کشت و صنعت و دامپروری، ایجاد زنجیره کارخانه آرد، طرح دامپروری و بیمارستان هزار تخت خوابی تبریز، آغاز شد. در ابتدای این مراسم نیز تفاهمنامه ایجاد صندوق پژوهش و فناوری، تفاهمنامه چندجانبه بهبود فضای کسب و کار اقتصاد دانش بنیان و تفاهمنامه دوجانبه همکاری مشترک بین صنایع کوچک و شهرک های صنعتی امضا شد.همچنین رئیس جمهوری پس از افتتاح مرکز سوانح سوختگی بیمارستان سینا تبریز، از بخش های مختلف آموزشی و درمانی آن بازدید کرد. روحانی در این بازدید ضمن عیادت از برخی بیماران بستری در این مرکز و احوالپرسی با آنان از تلاش ها و خدمات کادر درمانی و پزشکی این مرکز قدردانی کرد.

احداث مرکز 64 تختخوابی سوانح سوختگی سینا تبریز با استانداردهای روز دنیا بنا به نبود وجود چنین مرکز استانداردی برای خدمت رسانی به این گروه از بیماران در شمال غرب کشور در سفر اردیبهشت ماه سال 94 کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان شرقی مورد تصویب قرار گرفت. این مرکز شامل بخش های سوختگی مردان، زنان، کودکان، مراقبت های ویژه سوختگی، اتاق های عمل مستقل و موتورخانه مجزا در 6800 متر مربع بوده و با صرف اعتباری بالغ بر 47 میلیارد تومان از محل کمک های خیرین و منابع دولتی احداث و تجهیز شده است.